اقتصادکشاورزی و صنایع غذایی

تجهیز ۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی به آبیاری تحت فشار/کاهش ۳۱ درصدی بارندگی در کشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال سال بسیار سختی در بخش کشاورزی داشتیم چون میزان بارندگی ۱۶۸ میلی متر بوده است و ۳۱ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که طبیعتا میزان روان اب ها کاهش یافته است.

به گزارش تولید آنلاین، ، علیمراد اکبری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به کاهش میزان بارندگی در کشور اشاره کرد و گفت: امسال سال بسیار سختی در بخش کشاورزی داشتیم، چون میزان بارندگی ۱۶۸ میلی متر بوده است و ۳۱ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که طبیعتا میزان روان آب ها کاهش یافته است

وی افزود: اما در استانهای آذربایجان غربی.شرقی و اردبیل میزان بارش ها تا ۲۵ درصد افزایش داشته است و جالب تر اینکه میزان روان آب‌های ورودی به دریاچه ارومیه کمتر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش منابع آلی خاک در کشور اشاره کرد و گفت : کمتر از یک درصد خاک کشور دارای مواد آلی مناسب است و در طرحی به دنبال اصلاح این وضعیت هستیم، چرا که در این حالت خاک قدرت نگهداری آب را ندارد و در بودجه سال ۹۸ در خواست کرده ایم تا دولت بودجه‌ای اختصاص دهد.

وی همچنین در مورد برخورد با حفر چاه های غیر مجاز گفت: بیشتربن حجم مصرف اب در کشور مربوط به آبهای زیر زمبنی است و ۴۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم که تا کنون وزارت نیرو با ۲۰ هزار حلقه آن برخورد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا