اقتصاداهم اخبارخراسان جنوبیصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

تجربیات بخش خصوصی برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولیدآنلاین)، محسن احتشام در نشست هم اندیشی دیپلماسی تجاری و اقتصادی اظهار کرد: با توجه به چالش‌های موجود در فضای کسب و کار بین‌المللی ضرورت هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی دو چندان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران بیان کرد: باید باهم‌اندیشی دریابیم که در شرایط تحریم چگونه می‌توانیم به اهداف اقتصادی و تجاری کشور دست یابیم.

احتشام ادامه داد: با یک بررسی ساده در می‌یابیم که تحریم‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران بر خلاف اصول تجارت بین‌الملل است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند یک تفکر استراتژی هستیم، افزود: در شرایطی که استکبار جهانی در مسیر فعالان اقتصادی مانع گذاشته در داخل باید با استفاده از راهکارهای گوناگون مسیر تولید را سهل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در زمینه رفع مشکلات اقتصادی باید از تجربیات و نظریات بخش خصوصی استفاده کنیم.

علیرضا خامه زر، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این نشست با اشاره به اینکه از ۹ میلیارد دلار صادرات به افغانستان در سال گذشته حدود سه میلیارد از جمهوری اسلامی صورت گرفته است، گفت: ۵۰ درصد این صادرات از خراسان‌جنوبی بوده است.

وی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی چهار بازارچه مرزی داشتیم که برخی از آنان به صورت یک طرفه توسط کشور افغانستان بسته شد که بازگشایی آن یکی از خواسته‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خراسان‌جنوبی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: پیگیری موضوع ویزای کثیر، برجسته کردن نقش افغانستان در مبادلات تجاری، تغییر نگاه از نگاه امنیتی به نگاه تجاری درباره افغانستان و رفع موانع واردات برخی اقلام از افغانستان از دیگر خواست‌ها و انتظارات فعالان اقتصادی است.

خامه زر با اشاره به اینکه هنوز کشور افغانستان را به عنوان یک شریک تجاری نپذیرفته‌ایم، یادآور شد: مشکلات در زمینه چگونگی انجام تعهدات ارزی نیز باید رفع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا