اقتصادانرژی

تأثیر شدت تحریم های امریکا بر مشتری هندی نفت ایران

به گزارش تولید آنلاین، ای کی شارما گفت: «تاکنون ما خرید نفت از ایران را کاهش نداده ایم. باید ببینیم که آمریکا تحریمها را با چه شدتی اجرا می کند. ما تمایل داریم خرید نفت از ایران را ادامه دهیم. اما (اگر این امکان وجود نداشته باشد) ما به سراغ تامین کنندگان سنتی مان خواهیم رفت.»

شرکت ایندین اویل که ظرفیت پالایش روزانه ۱.۶ میلیون بشکه نفت، معادل حدود یک سوم کل ظرفیت پالایش نفت هند را در اختیار دارد، قصد دارد در سال ۱۹-۲۰۱۸، روزانه ۱۴۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند، و گزینه ای نیز برای افزایش ۴۰ هزار بشکه ای خرید خود از ایران در قرارداد گنجانده است.

پس از آنکه ایران پیشنهاد کرد تخفیف های قابل توجهی را در هزینه حمل نفت خود به هند بدهد، پالایشگاه های دولت این کشور از جمله شرکت ایندین اویل خرید نفت خود از تهران را افزایش داده اند.

شارما افزود: «نفت سولفور بالای ایران را می توان با دیگر نفت ها جایگزین کرد. فقط مسائل اقتصادی است که اهمیت دارد. جایگزین کردن سایر نفت ها به میزان افزایش جزئی هزینه هاست.»

سانجیو سینگ، رئیس شرکت ایندین اویل هم گفت، دولت هند تاکنون به پالایشگاه ها برای کاهش خرید نفت از ایران دستوری نداده است. «باید ببینیم شرایط در آینده چگونه پیش می رود.»

سینگ افزود: «ما در حال کار بر روی یک استراتژی هستیم. ما داریم روی طرح های جایگزین برای زمانی که خرید نفت از ایران کاهش یابد کار می کنیم تا ببینیم چگونه باید وضعیت را مدیریت کنیم.»

شرکت ایندین اویل بزرگترین مشتری هندی نفت ایران است. این شرکت حدود ۷۰ درصد نفت مورد نیاز خود را عمدتا از خاورمیانه تامین می کند.

اما یک مقام دیگر شرکت ایندین اویل گفت، این شرکت همچنین ممکن است برای جبران کاهش خرید نفت از ایران، اقدام به خرید تک محموله های نفتی از آمریکا بنماید. ایندین اویل اخیرا در یک مناقصه ۳ میلیون بشکه نفت از آمریکا خریداری کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا