استان هااقتصاداهم اخباربانک، بیمه و بورستجارتشرکتهاصنعت و معدنکار و تعاونکشاورزی و صنایع غذایی

بیمه دانا به جای فرافکنی به تعهدات قانونی خود عمل کند/بیمه دانا با بهانه تراشی از زیر بار وظایف خود شانه خالی می کند

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، از روابط عمومی شرکت طبیعت سبز پارس کهن، متن کامل بیانیه به شرح زیر است.

بسمه تعالی

۲۰ آذرماه ۱۴۰۰شرکت بیمه دانا طی نامه ای عجیب و نیم خطی پس از دو ماه معطلی علت حادثه آتش سوزی شرکت طبیعت را در مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ غیر طبیعی و عامدانه اعلام کرد که پس از مراجعه شرکت طبیعت و درخواست متن گزارش مطروحه در موضعگیری مضحکی شرکت بیمه دانا این گزارش را محرمانه اعلام کرد.

در این خصوص موضوعات ذیل لازم به ذکر است:

  1. گزارش معتبر و رسمی انجام گرفته و منتشر شده در خصوص حادثه، گزارشی است که توسط هیات سه نفره منتخب کارشناسان دادگستری (با انتخاب مرجع قضایی) به عنوان مرجع بی طرف و ذی صلاح رسیدگی تهیه شده است  که در آن به وضوح علت حادثه، غیرعمدی و اتصالی برق از سقف اعلام شده است. همچنین سازمان آتش نشانی نیز به عنوان متولی اصلی این حوزه نیز این موضوع را تایید کرده است و در گزارش ارسالی از سوی آتش نشانی به بیمه نیز همین علت ذکر شده است.
  2. در اقدامی مضحک و رو به جلو و به منظور فرار از انجام تعهدات، بیمه دانا اقدام به تهیه گزارش کارشناسی توسط فردی که توسط خود بیمه اجیر شده است، نموده است که با توجه به ذی نفع بودن بیمه بدیهی است که فاقد هر گونه ارزش و وجاهت است و صرفا در راستای کمک به تعویق انداختن ایفای تعهدات شرکت بیمه دانا تهیه شده است. هر چند شایعات جدی در صنعت بیمه وجود دارد که مدیران بیمه دانا در فصل تقسیم پست ها، تمایلی به حل مساله در حال حاضر نداشته و به دنبال تعویق در تعیین تکلیف این حادثه هستند که اگر اینگونه باشد باید بدانند خداوند در جایگاه حق است و به گندم ری نخواهند رسید.
  3. اقدام مضحک تر از تهیه گزارش فاقد وجاهت حادثه توسط فرد اجیر شده بیمه، این است که بعد از مراجعه مجموعه طبیعت برای دریافت گزارش، بیمه اعلام کرده است که این گزارش، محرمانه است و تنها در نیم خطی علت حادثه را غیرطبیعی و عامدانه اعلام کرده است. بسیار جالب است که گزارش تهیه شده توسط بیمه (هرچند فاقد وجاهت است) به مجموعه ای یک طرف قرارداد است و متضرر شده ارائه نمی شود ولی در کمال تعجب افرادی از اصحاب رسانه به گزارش دسترسی پیدا کرده و بخش هایی از آن را نیز به مجموعه انتقال داده اند.
  4. در کمال تعجب ظاهرا در بخش هایی از این گزارش به عدم همکاری لازم شرکت و عدم ارائه اطلاعات کافی در برخی موارد اشاره شده است که با توجه به اینکه هر مورد و تقاضایی که در این خصوص از سوی بیمه شده با همکاری کامل مجموعه توام بوده و با گشاده رویی تمامی اطلاعات مدنظر ارائه شده است، متاسفانه به نظر می رسد که دروغگویی و ریاکاری در مجموعه بیمه دانا نهادینه شده است که توسط افراد اجیرکرده خود و به منظور حفظ و ارتقای جایگاه خود چنین گزارشاتی را تهیه می کنند.
  5. در صورتی که علت وقوع حادثه از نظر بیمه دانا، آنگونه که اعلام کرده اند غیر طبیعی و عمدی است، باید به وضوح اعلام شود که این تعمد از سوی چه کسی است.

در هر صورت و حتی در صورت عمدی بودن حادثه توسط شخص ثالت بیمه ملزم به پرداخت تعهدات خویش نسبت به شرکت طبیعت است و بیمه بایستی پس از دو ماه معطلی سریعا به تعهدات خویش نسبت به شرکت طبیعت عمل کند تا چرخه تولید کشور در سال حمایت از کالای ایرانی با خللی مواجه نشود و از سوی دیگر با توجه به اینکه این هلدینگ تعداد زیادی نقطه تولیدی در سراسر کشور دارد از روشن شدن ابعاد این موضوع به شدت استقبال می کند و قاطعانه خواستار ارائه اسناد و مدارک است تا این شرکت بتواند با شناسایی عوامل دخیل در حادثه از حوادث آتی جلوگیری کند و عدم ارائه این اسناد به نوعی خیانت است.

تنها مساله ای که می تواند مانع از انجام تعهدات بیمه در این حادثه بزرگ باشد، نسبت دادن بحث عمدی بودن حادثه از سوی بیمه به مجموعه است که با توجه به فحوای بخش های درز کرده گزارش اینگونه به نظر نمی رسد. اما اگر بیمه ذره ای در این خصوص نظری دارد در این صورت تقاضا داریم همین امروز با ارائه اسناد و مدارک به مراجع قضائی نسبت به شکایت از شرکت طبیعت اقدام شود زیرا اگرچه بر اساس اسناد و مدارک شرکت متعلق به سهامدارانش است اما این شرکت یک سرمایه ملی محسوب می شود و کسی که به خودش اجازه می دهد عامدانه این کار را انجام بدهد بایستی به اشد مجازات محکوم شود هرچند ایجاد شبهه در خصوص خسارت عامدانه به شرکتی که در طول سال گذشته با سه شیفت کاری به صورت مداوم مشغول فعالیت بوده و طی سالهای گذشته همواره در حال پیشرفت بوده و یکی از بزرگترین شرکتهای غذایی کشور محسوب می شود به اندازه کافی مضحک و احمقانه است.

  • شرکت طبیعت با در اختیار داشتن بیش از ۳ هزار نفر نیروی فعال به کار پس از حادثه آتش سوزی دچار مشکلات فراوانی شده است که با این وجود حقوق تمامی پرسنل در این دوماه به صورت کامل پرداخت شده است ولی مشخص نیست که با عدم حمایت های لازم از این مجموعه حفظ و پرداخت حقوق پرسنل تا چه زمانی امکان پذیر باشد.

اکنون با گذشت دو ماه از وقوع حادثه درکمال تعجب از سویی شرکت بیمه با فرافکنی به دنبال عدم ایفای تعهدات است و از سوی دیگر علیرغم پیگیری های صورت گرفته متاسفانه هیچ کمک قابل توجهی از سوی مسئولان کشوری به این شرکت صورت نگرفته است. لذا از ریاست محترم جمهور پیرو نامه نگاری متعدد صورت گرفته درخواست می شود در کنار همت ایشان برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی حتی متروک که مشخص نیست سرپا می شوند، توجه ویژه ای به این مشکل مجموعه تولیدی بزرگ که سه شیفت در حال فعالیت بود نیز نمایند و با توجه اهمیت تولید و نمایش حمایت ویژه از واحدهای تولیدی، نماینده ای را برای پیگیری موضوع منصوب نمایند.

همچنین از ریاست محترم قوه قضاییه درخواست می شود که با تشکیل کمیته ای نسبت به تسریع در رسیدگی به این پرونده قبل از بیکارشدن پرسنل مجموعه اقدام نمایند.

  • به نظر می رسد که بیمه مرکزی نیز لازم است رأسا وارد این موضوع شوند و اجازه ندهند یک شرکت بیمه با فرافکنی و عدم ایفای تعهدات به شرکت طبیعت باعث بی آبرویی و بی اعتباری صنعت بیمه در کشور بشود که این اقدام شرکت بیمه دانا نسبت به شرکت طبیعت باعث بی اعتمادی تمامی تولیدکنندگان، تجار و مردم نسبت به بیمه خواهد بود و عدم پاسخگویی بیمه در زمان حادثه در ذهن عموم را بیش از پیش تقویت خواهد نمود.
  • به نظر می رسد که تمامی تجار، صنعتگران و مردم عزیز کشورمان، باید در همکاری با بیمه های غیر مسئولی مثل بیمه دانا که هزینه های بیمه را دریافت می کنند و در هنگام وقوع حادثه به دنبال عدم ارائه خدمات هستند تجدید نظر نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا