استان هاکار و تعاونگلستان

بهره مندی ۳۴۲ واحد تولیدی گلستان از وام برای رونق تولید

به گزارش تولید آنلاین ،حسینقلی قوانلو در نشست کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان اظهار کرد: در این پیوند ۱۴۷ واحد تولیدی با بیش از دو هزار و ۱۰ میلیارد ریال وام از اعتبارات طرح رونق تولید استفاده کردند.
به گفته وی؛ همچنین در این مدت بانک های استان از محل سایر منابع خود به ۱۷۳ واحد تولیدی افزون بر دو هزار و ۹۱۰میلیارد ریال وام پرداخت کردند.
وی اضافه کرد: به ۲۳ پرونده نیز که سال گذشته در بانک ها تکمیل شده بود ۲۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
قوانلو گفت: براساس پرونده هایی که از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بانک ها ارجاع شده و توافق با روسای بانک مقرر شد تا پایان سال یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر تسهیلات رونق در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار گیرد.
قوانلو در خصوص میزان سرمایه گذاری بخش صنعت استان، گفت: مجموع سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت گلستان سال گذشته یکهزار و ۴۷۰ میلیارد ریال بود که پیش بینی می شود این رقم به بیش از دوهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در پایان سال جاری برسد.
وی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری واحدهای به بهره برداری رسیده در استان در دهه فجر امسال بیش از یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است.
به گفته وی؛ برای امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف به ایجاد ۵۷۰۰ شغل شد، اما تاکنون افزون بر ۶ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده که ۱۲۰۰مورد آن با بهره گیری از وام رونق تولید و فعال شدن واحدهای دچار مشکل استان بوده است.
در استان گلستان ۹۳۰ واحد صنعتی فعال بوده که ۹۱ درصد آن در حوزه صنایع کوچک، ۶ درصد در بخش صنایع متوسط و سه درصد صنایع بزرگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا