اقتصاد

بلیت نوروزی هواپیما گران نشده است

کمتر از دو هفته مانده به آغاز سفرهای نوروزی، بلیت هواپیما توسط بیشتر شرکت‌های هواپیمایی در سقف قیمت‌های اعلام شده به فروش می‌رود تا جایی که هزینه مسافرت هوایی برای یک خانواده ۲ نفره را تا چهار میلیون تومان افزایش داده است.

بر اساس توافق‌های شرکت‌های هواپیمایی امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در ایام نوروز روی بلیت‌های هواپیما اعمال نخواهد شد و بلیت‌ها در همه مسیرها بر اساس نرخ‌های اعلام شده آبان امسال به فروش می‌رسد.

با این حال بررسی قیمت‌های فعلی در مسیرهای مختلف، از عرضه بلیت در سقف قیمتی خبر می‌دهد، موضوعی که قیمت بلیت هواپیما را در بسیاری از مسیرها به حدود ۲ میلیون تومان می‌رساند.

در همین راستا امروز «محمدحسن ذیبخش» سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد: طی ایام نوروز هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیتی رخ نخواهد داد اما بلیت فروشی در سقف قیمت ها هم بلامانع است.

وی افزود: اینکه برخی گمان می‌کنند که نرخ بلیت‌ هواپیما افزایش پیدا کرده به این دلیل است که برخی از ایرلاین‌ها بر اساس مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی اقدام به فروش بلیت بر اساس سقف نرخ تعیین شده، کرده‌اند.

ذیبخش گفته است: به تازگی شرکت‌های هواپیمایی طی تقاضایی از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست افزایش نرخ بلیت را داشتند که سازمان با این درخواست مخالفت کرد؛ اما درعین‌حال سازمان به این نتیجه رسید که نرخ تکلیفی را بردارد و ایرلاین‌ها مجاز خواهند بود تا بر اساس حداقل کف و حداکثر سقف قیمت‌های مصوب شده اقدام به فروش بلیت کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در واقع هیچ‌گونه افرایش قیمتی رخ نداده و اقدام ایرلاین‌ها مصداق گران‌فروشی حساب نمی‌شود.

وی تأکید کرد: اگر گران‌فروشی در فروش بلیت رخ بدهد، مردم می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری در بخش شکایت‌های مردمی، اعتراض خود را ثبت کنند و مطمئن باشند که در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا