بانک، بیمه و بورس

برگشت شاخص بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

به گزارش روز سه‌شنبه ، در معاملات امروز بیش از ۱۴ میلیارد و ۲۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۰ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هفت هزار و ۴۶۶ واحد کاهش به ۴۴۶ هزار و ۸۹۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار ‌هزار و ۷۱۱ واحد افت به ۲۸۱ هزار و ۹۹۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۰ هزار و ۹۹۷ واحد و شاخص بازار دوم ۵۴ هزار و ۷۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۴۵۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۸۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۹۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۳۸۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۵۰۹ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲هزار و ۵۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک‌هزار و ۲۷۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۴۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۴۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۱۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با یک‌هزار و ۹۵ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۹۱۱ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۵۱ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۱ هزار و ۹۶۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار پنج میلیارد و ۲۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۷۰ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، ‌صنعتی مینو (غصینو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توزیع داروپخش (دتوزیع) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا