اقتصادبازاربانک، بیمه و بورس

با اجرای دقیق سیاست‌های جدید ارزی بازار تا حد زیادی کنترل می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت اجرای دقیق سیاست‌های جدید ارزی دولت، امکان کنترل بازار ارز تا حد زیادی وجود خواهد داشت.
به گزارش تولید آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به سیاست‌های جدید ارزی دولت، اظهار کرد: مفاد برنامه‌ای که از سوی دولت اعلام شده تقریبا همان چارچوبی است که ما آن را در پایان سال ۹۶ در کمیسیون اقتصادی مطرح کردیم و در اوایل سال ۹۷ در قالب طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز ارائه کردیم.

وی افزود: از نظر آثار اجرای سیاست‌های جدید ارزی در جامعه باید منتظر بمانیم و ببینیم در اجرا چه اتفاقی می‌افتد. اگر این سیاست‌ها به صورت دقیق و کامل اجرا شود پیش‌بینی ما این است که آثار مثبتی خواهد داشت در واقع محتوای این سیاست‌ها از نظر ما قابل قبول است اما ارزیابی آن را به اجرای آن موکول خواهیم کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اکثر مباحث و اشکالات تخصصی در برنامه پیشنهادی دولت تقریبا مرتفع شده است و دولت اشکالات را پذیرفته، این نشان می‌دهد اگر از روز اول حرف مجلس را گوش می‌کرد شرایط بهتر بود اما به هر حال اگر همین سیاست به شکل کامل اجرایی شود مورد حمایت و تایید مجلس خواهد بود.

پورابراهیمی اضافه کرد: پیش از این هم استقرار بازار ثانویه ارز اعلام شد اما کل معاملات آن ۳۰۰ میلیون دلار بود و این آن بازار ثانویه‌ای نبود که مدنظر ما بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا