اقتصادتجارتصنایع معدنیصنعت و معدن

بازدید وزیر صمت از نخستین پالایشگاه شیر کشور در شهریار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شهرستان شهریار از مراحل مختلف تکمیل و راه اندازی نخستین پالایشگاه شیر کشور بازدید کرد.

به گزارش تولید آنلاین به نقل از شاتا، رضا رحمانی در این برنامه کاری، میزان پیشرفت فیزیکی و مسائل مرتبط با پالایشگاه شیر کاله به عنوان نخستین واحد پالایشگاهی شیر در سطح کشور را مورد بررسی قرار داده و در خصوص تسریع در روند راه اندازی آن دستورات مقتضی را صادر کرد.

ظرفیت جذب شیر در این واحد تولیدی حدود ۷ میلیون تن در سال است که با تکمیل زنجیره تولیدی آن، ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشورمان به دنبال خواهد داشت و می‌تواند به توسعه دامداری در کشور نیز منجر شود.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه شیر کاله، با استفاده از تسهیلات ۴۲۸ میلیون یورویی از محل منابع صندوق توسعه ملی احداث و ضمن تولید فرآورده‌های مختلف لبنی، حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

با راه اندازی این پالایشگاه، از خروج سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

گفتنی است؛ شیر در پالایشگاه به پروتین وی، کازئین، ویتامین، چربی، لاکتوز و املاح تجزیه می شود و برخی از این اجزا دوباره به هم وصل می شوند که این امر ارزش افزوده بالایی دارد.

گروه صنایع غذایی سولیکو «کاله» یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات لبنی در کشور است که پروژه پالایشگاه شیر را در کشور اجرایی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا