اقتصادانرژی

ایجاد ۵۰۰ مگاوات نیروگاه مجازی با اصلاح سیستم روشنایی

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تلاش برای اصلاح سیستم روشنایی معابر به منزله ایجاد یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی مجازی است.

به گزارش روز چهارشنبه تولیدآنلاین از توانیر، «محمدحسن متولی زاده» افزود : براساس برنامه ریزی صورت گرفته که از ماه گذشته آغاز شده است، در پنجشنبه و جمعه آخر هرماه، برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق، درسراسر کشور به صورت همزمان انجام می شود.

وی با بیان این که در برنامه ماه گذشته شبکه های توزیع برق به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی شد، خاطرنشان کرد: در این دوره از تعمیرات که پنجشنبه ۲۷ آذرماه جاری شروع می شود، فرایند اصلاح روشنایی معابر معابر اصلی شهرها و جاده های بین شهری  آغازخواهد شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به این که اصلاح روشنایی با چنین ظرفیتی یعنی ایجاد یک نیروگاه مجازی به بزرگی ۵۰۰ مگاوات، ادامه داد: اصلاح روشنایی معابر که فرایند اجرایی آن به صورت سراسری در کشور اغاز می شود، می تواند آثار خود را در کوتاه مدت به صورت کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان سازد.

متولی زاده با بیان این که براساس برنامه ریزی صورت گرفته فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق کشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه های پیش رو ادامه خواهد یافت، در خصوص اهمیت اجرای این برنامه ها گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران های طبیعی مانند بارش باران، برف ، سیل و…  بسیار با اهمیت است و می تواند باعث افزایش پایداری شبکه از طریق مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.

وی افزود:   ازاین پس هموطنان  در سراسر کشور می توانند مشکلات و خرابی های شبکه های توزیع را از طریق “اپلکیشین برق من” یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند.

به گزارش تولیدآنلاین، پیشترمدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: گسترده‌ترین برنامه تعمیر شبکه برق که از امروز کلیدخورد منجر به افزایش قابلیت شبکه در مواقع بروز بحران خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا