اقتصاد

ایجاد ۴۳ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «علی رسولیان» در نشست بررسی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، افزود: سال گذشته هدف‌گذاری برای احیاء ۱۵۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده بود که توانستیم ۱۵۵۷ واحد راکد را احیاء کنیم.

وی افزود: احیاء این تعداد واحد راکد و بازگشت به چرخه تولید، برای ۲۷ هزار نفر شغل به‌وجود آورده است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به افزایش ۱۴۳ درصدی قراردادهای واگذاری زمین در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: این رقم نشان‌گر علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای فعالیت تولیدی در درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی علی‌رغم همه مشکلات، تنگناها و تحریم‌های ظالمانه است.

رسولیان ادامه داد: با وجود تمام شرایط سخت تحریمی، اما شاهد رشد ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته بودیم.

وی همچنین در خصوص تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هزینه شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ۴۴ هزار طرح ساخت و ساز در حال اجرا به ارزش سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد.

رسولیان در ادامه یادآور شد: ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری در کشور وجود دارد که ۴۸ هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کار هستند و همه این واحدها نیز مربوط به ۴۰ ساله اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا