تجارتدسته‌بندی نشده

اپراتوری ریلی بنادر به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه از سازمان بنادر و دریانوردی «فرهاد منتصر کوهساری» درخصوص وضعیت اتصال بنادر به شبکه ریلی، افزود: هم اکنون بنادر شهیدرجایی، امام خمینی(ره)، امیرآباد و خرمشهر به شبکه سراسری ریل متصل هستند و در سال جاری نیز شاهد افزایش حجم عملیات ریلی بنادر خواهیم بود.

وی در مورد واگذاری امور ریلی بنادر کشور به اپراتورهای ریلی، اعلام کرد: برای واگذاری اپراتوری ریلی به بخش خصوصی اقدامات متعددی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: نوع قرارداد تهیه و به تصویب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی رسیده و جهت اجرا به بنادر کشور ابلاغ شده است.

کوهساری با اشاره به اینکه تعرفه عملیات ریلی تهیه، تصویب و به بنادر ابلاغ شده است، گفت: در خصوص واگذاری عملیات ریلی به اپراتور واحد با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تفاهمنامه منعقد شده و اپراتور مورد تایید شرکت راه آهن بر اساس تفاهم نامه به سازمان معرفی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهمنامه یاد شده، مقرر شد شرکت راه آهن اقدام به احداث دو خط آهن کند که البته تاکنون عملیاتی نشده است بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به احداث دو خط آهن کرده است.

رویکرد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری‌های حمل و نقل دریایی-ریلی به ویژه تقویت کریدورهای بین‌المللی ریلی است. برای مثال اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی کشور طرح بزرگی است که اکنون در حال اجرا بوده و وعده داده شده است که در سال ۱۴۰۰ فاز اول آن به بهره برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا