انرژیخودروصنعت و معدن

اوپک: تعداد خودروها تا سال ۲۰۴۰ کاهش می یابد

پایگاه خبری بلومبرگ براساس گزارش چشم انداز جهان نفت اعلام کرد، تعداد خودروهای مسافری و برقی مورد استفاده در جهان تا سال ۲۰۴۰ کاهش می یابد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از بلومبرگ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۴۰ تعداد خودروهای مسافری جهان در مقایسه با تعداد ۲ سال پیش از آن ۱۳۷ میلیون واحد کاهش می یابد.
بنا به پیش بینی اوپک، تعداد خودروهای مسافری تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۲ میلیارد خودرو می رسد که رقم قابل توجهی است، اما ۶ درصد از آنچه این سازمان در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده بود، کمتر است.
اوپک همچنین تعداد خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۴۰ را ۲۳۵ میلیون واحد پیش بینی کرد که ۱۲ درصد از پیش بینی سال ۲۰۱۵ این سازمان کمتر است. این کارتل نفتی در سال ۲۰۱۵ تعداد خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۴۰ را ۲۶۶ میلیون واحد پیش بینی کرده بود.
پیش بینی امسال اوپک از تعداد خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۴۰ از پیش بینی بلومبرگ ۳۰۰ میلیون واحد کمتر است.
هر چند اوپک دلیلی برای این پیش بینی بیان نکرده است اما کارشناسان علت احتمالی آن را کاهش استفاده مردم از اتومبیل های شخصی و استفاده از حمل و نقل مشترک می دانند.
به گزارش ایرنا، حمل و نقل مشترک، طرح نوآورانه ای در صنعت حمل و نقل است که به کاربران امکان می دهد در مواقع نیاز به طور موقت به نوعی وسیله نقلیه مانند دوچرخه دسترسی پیدا کرده و در قبال پرداخت پول از آن استفاده کنند.
آژانس بین المللی انرژی نیز به تازگی در نخستین گزارش جامع این آژانس در زمینه تعامل دیجیتالی کردن و انرژی اعلام کرد، دیجیتالی کردن با پیامدهای عمیق برای همه بازیگران بزودی سیستم انرژی جهان را تغییر می دهد و تاثیر ژرف و پایدار بر تقاضا و عرضه انرژی خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا