انرژی

اوجی: جایگاه ایران در اوپک مستحکم می‌شود

به گزارش روز پنجشنبه از وزارت نفت، «جواد اوجی» در نخستین روز کاری خود، درباره مهمترین اولویت‌های این صنعت که در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مهمترین موضوعی که باید به‌صورت جدی دنبال شود ناترازی گاز و تامین سوخت زمستانی است که بسیار مهم است، امروز نخستین نشست شورای معاونان را خواهیم داشت و به‌زودی هم نشستی برای سوخت زمستانی با وزارت نیرو برگزار می‌کنیم.

وی، حفظ و نگهداشت تولید، ساماندهی سرمایه انسانی، فروش نفت و میعانات گازی، جلوگیری از خام فروشی و ورود به زنجیره صنایع تکمیلی را از اولویت‌های اصلی صنعت نفت دانست و گفت: به‌زودی با مدیران صنعت نفت نشست برگزار می‌شود و پس از ارزیابی و در صورت نیاز تحولات انجام خواهد شد.

اوجی درباره نشست پیش‌روی ائتلاف اوپک‌پلاس (تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت-اوپک) و طرح موضوع بازگشت نفت ایران به بازار در این نشست که هفته آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: تقاضای نفت در جهان با توجه به واکسیانسیون در حال افزایش است، بی‌شک یکی از برنامه‌های ما این است جایگاه ایران در اوپک مستحکم شود و بازارهایمان را پس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی بازارهای جدید برای نفت نیز یکی از کارهای اصلی‌ ما خواهد بود و ما آنچه حق جمهوری اسلامی ایران هست را پس خواهیم گرفت.

ییس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و بررسی صلاحیت وزرای کابینه سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی از صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

روز گذشته (۳ شهریورماه) ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا