اقتصادمجلسکشاورزی و صنایع غذایی

انتقاد نماینده رودسر از ناهماهنگی دستگاه‌ها در کنترل غرقاب‌

نماینده مردم رودسر و املش از غرقاب شدن روستاهای این منطقه از شب گذشته تا امروز خبر داد و گفت: خسارات زیادی به منطقه وارد شده است. بارها هشدار داده‌ایم اما به علت ناهماهنگی دستگاه‌ها همواره با بحران مواجه می‌شویم.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از شب گذشته تا امروز بسیاری از واحدهای تجاری، مسکونی، مزارع، باغات و منازل در رودسر و املش غرق‌آب شدند. در شهر رامکوه یک دهه پل ارتباطی به طول ۴۹ متر و عرض ۵.۷ متر به طور کامل از بین رفته است. ارتباط بعضی روستاها با سایر مناطق قطع شده است. همچنین رانش زمین و حاشیه جاده و رودخانه باعث خسارات زیادی شده است.

نماینده مردم رودسر و املش با استناد به گزارش فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این دو شهرستان، اظهار کرد: بسیاری از روستاها خسارت دیده‌اند. در خود رودسر ۱۵ نقطه ریزش کوه، دو مورد رانش زمین گزارش شده است. در چند منطقه انبارهای برنج از بین رفته‌اند. از وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم که به وضعیت حادثه دیدگان رسیدگی و خسارت وارده به رودسر و املش را جبران کنید.

عباسی با بیان این‌که بارها در مورد طغیان رودخانه‌ها این منطقه هشدار داده‌ایم، گفت: این رودخانه‌ها نیازمند لایروبی هستند. متاسفانه به دلیل ناهماهنگی دستگاه‌ها همواره با این بحران مواجه بوده‌ایم.

نماینده مردم رودسر و املش در مورد تولید فندق در کشور اظهار کرد: منطقه اشکورات رحیم آباد بیش از ۷۰ درصد فندق کشور را تامین می‌کند. در سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان قیمت هر کیلو فندق بود. یک کشاورز می‌توانست با یک کیلو فندق یک کیلو گوشت یا دو کیلو برنج بخرد. امسال اما یک کیلو فندق به پایین‌ترین سطح قیمت یعنی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است. متاسفانه کشاورزان فقط در شرایط فعلی می‌توانند ۲۵۰ گرم گوشت یا یک کیلو برنج بخرند چه کسی این بی‌عدالتی را پاسخ می‌دهد؟

وی ضمن انتقاد از وضعیت چای و چایکاری در حوزه انتخابیه، ادامه داد: قیمت برگ سبز چای و چای خشک غیرکارشناسی و ناعادلانه است. نرخ تضمینی دولت برای هر کیلو برگ سبز چای واقعی نیست، چرا که کارخانجات ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تن بالاتر از نرخ خرید تضمینی می‌خرند. قیمت واقعی چای درجه یک بالای ۷۰۰۰ تومان و درجه دو بالای ۵۰۰۰ تومان است.

عباسی خطاب به تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: به فکر مردم باشید، واقع‌بینانه فکر کنید، به وضعیت کشاورزی با عینک واقعی نگاه کنید.

وی در پایان خطاب به محمود حجتی گفت: وضعیت استخدام ناظرین چای را مشخص و نرخ واقعی چای را به مردم اعلام کنید. آقای مصری! درباره بحث سهمیه قیر وزارت کشور فکری کنید که وزارت راه و شهرسازی برای مختل کردن پروژه‌ها بهانه‌ای نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا