اقتصاد

امنیت ملی در گرو قدرت اقتصادی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران باید تبدیل به قدرت اقتصادی در منطقه شود زیرا امنیت ملی در گرو این شاخص قرار دارد.

«علیرضا رزم حسینی» در همایش بین المللی مدیریت صنعتی اظهار داشت: اگر تاکنون نتوانسته ایم در حد و اندازه نام کشوری مانند ایران به جایگاه رفیع خود دست یابیم به نوع نگاه مدیران مربوط می شود و برای دستیابی به اهداف مهم باید تحولی در این نگاه صورت بگیرد.

وی افزود: نرخ تورم، تولید سرانه کشور و تجارت از مهمترین شاخص های رشد اقتصادی محسوب می شود. توزیع عادلانه درآمد بین مردم نه به معنای پخش پول بلکه ایجاد فرصت های یکسان برای خلق ثروت و کارآفرینی، یکی از شاخصه های قدرت اقتصادی است.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: در نظام بانکی کشور سال گذشته از ۹۴۷ هزار میلیارد تومان، تسهیلات بنگاه های کوچک و خرد کمتر از ۶ درصد بوده و ۹۰ درصد تسهیلات به ۱۰ درصد افراد جامعه اختصاص پیدا کرده است که نشان می دهد توزیع عادلانه ثروت صورت نگرفته و فرصت های مساوی برای همگان فراهم نشده است.

به گفته وی، دسترسی به نظام های آموزشی، بهداشتی، امید به زندگی، میزان تولیدات فرهنگی، زیرساخت های شبکه های حمل و نقلی، امنیت غذایی و تامین زندگی بازنشستگان از دیگر شاخصه های قدرت اقتصادی محسوب می شود.

وی افزود: این درحالی است که زنجیره تامین نهاده های دامی ایران وابستگی بسیاری به خارج از کشور دارد که یکی از موانع رشد محسوب می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر تبدیل به قدرت اقتصادی شویم و شاخص های پیشرفت و آبادانی افزایش پیدا کند ثمره آن عزت و قدرت در منطقه خواهد بود و حفظ سرمایه های اجتماعی، انسانی، نخبگان و رضایت مندی روز افزون مردم از نظام را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر خواستار قدرت دفاعی هستیم باید قدرت اقتصادی داشته باشیم زیرا بدون آن نمی توان قدرت دفاعی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا