حمل و نقلراه و مسکنصنعت و معدن

امضای قرارداد ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن ریل‌باس برای شرکت راه‌آهن

قرارداد ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن مسافری ریل‌باس امروز بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ایریکو و شرکت هیوندایی روتم کره جنوبی امضاء شد.

بنا بر این گزارش، این قرارداد ۴۵۰ دستگاه واگن ریل‌باس که معادل ۱۵۰ رام قطار است امروز با حضور سفیر کره در ایران، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن به امضاء رسید تا ظرف ۶.۵ سال، این ۴۵۰ دستگاه واگن ساخته شده و تحویل راه‌آهن شود.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز قراردادی مهم توسط راه‌آهن امضاء می‌شود تا ۴۵۰ دستگاه واگن قطار حومه‌ای در داخل ساخته و برای راه‌آهن خریداری شود.

عباس آخوندی با بیان اینکه ارزش این قرارداد ۷۲۰ میلیون یورو است، گفت: واگن‌ها با مشارکت شرکت هیوندایی روتم و ایریکو ایران ساخته می‌شود و دوره اجرا ۶.۵ ساله خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۰۰ دستگاه ریل‌باس فعال در ناوگان داریم، قرارداد قبلی تولید ریل‌باس‌ها توسط ایریکو ۱۵۰ دستگاه بود که ۵۰ دستگاه دیگر نیز در حال ساخت است ولی این ۴۵۰ دستگاه در قالب قرارداد امروز، غیر از ۱۵۰ دستگاه دیگر است و بدین‌ترتیب با پایان یافتن این قرارداد ۶۰۰ واگن خودکشش قطارهای حومه‌ای در ناوگان داریم.

آخوندی به مشکلات آلودگی‌ها‌ و وارونگی هوا در شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌حل‌های اساسی رفع آلودگی هوا انتقال سفرهای جاده‌ای شخصی به سمت ریل است.

آخوندی یادآور شد: با اجرای این پروژه ظرفیت سالانه ۷۰ میلیون صندلی ایجاد می‌شود و اشتغال آفرین خواهد بود، ضمن آنکه فناوری‌های نوین را برای ما به همراه دارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۱۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۷۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم در زمان تولید این ریل‌باس‌ها در ایران ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین در دوره بهره‌برداری ۲۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم در ایران خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا