اقتصاد

افزایش ارزش صادرات پتروشیمی با تکمیل زنجیره پلیمرها

«سعید ذکایی» امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه نوآوری یکی از پایه های اصلی توسعه هر کشور و ضرورت بقا به شمار می رود، ادامه داد: بنابراین از جنبه صنفی وملی به نوآوری توجه می شود.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن ارزش هر تن پلیمر ۱۰ هزار دلار است، افزود: این ارزش در کشور هزار و ۶۰۰ دلار است که نشان دهنده خام فروشی است و می توان با نواوری و توانمندی دانش ارزش افزوده را بیشتر کرد.

ذکایی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی را ۱۲ میلیارد دلار در سال عنوان کرد و گفت: با تکمیل زنجیره ارزش در پلیمر می توان ارزش محصولات صادراتی پتروشیمی را تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش داد.

وی ادامه داد: از ۶.۵ میلیون تن پلیمر تولیدی در کشور، حدود ۳.۵ میلیون تن در داخل مصرف می شود. حدود ۳ میلیون تن نیز با ارزش ۳ میلیارد دلار صادر می شود.

نائب رییس انجمن ملی صنایع پلیمر با تاکید بر اینکه مصرف محصولات یکبار مصرف در جهان در حال ممنوع شدن است، افزود: باید به سمت تنوع سبد محصولات پتروشیمی و استفاده از ظرفیت صنایع پایین دست حرکت کنیم.

وی افزود: این انجمن به عنوان یک صنعت مادر، کمک به توسعه و رشد شرکت ها و سازمان هایی که در کشور فعال هستند، سومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلیمر را برگزار می کند.

ذکایی با اشاره به اینکه نوآوری فرصتی برای سرمایه گذاری هوشمند و توسعه پایدار است، تاکید کرد: در تکمیل فعالیت دو سال گذشته امسال برای اولین بار همایش با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده و یک رویداد نوآورانه برگزار می کنیم.

به گفته ذکایی این همایش در ۵ محور برگزار می شود و یکی از این محورها صادرات است زیرا توجه به صادرات ضرورت بقای شرکت ها است که به آن توجه ویژه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا