بانک، بیمه و بورس

افت بی رمق شاخص بورس در معاملات امروز بازار

معامله گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۶ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال معامله شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۵۷۱ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۳۹ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۶ واحد کاهش به ۴۲۸ هزار و ۸۶۸ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۲۸۹ واحد افت به ۲۶۶ ‌هزار و ۲۶۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک‌هزار و ۹۲۰ واحد کاهش و شاخص بازار دوم سه‌هزار و ۴۶۹ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۳۷۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۱ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال و در ۵۴۴ هزار و ۳۱۸ نوبت معامله شد.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۸۵۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۵۳ واحد، کشت وصنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۳۶۲ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۳۲۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۳۱۷ واحد، بانک پارسان (وپارس) با ۱۷۲ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۶۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۰۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۰۸ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۷۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۶۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۰۵ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۸۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، صنعتی زر ماکارون (غزر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و ایران‌خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۸۱ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از پنج واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۸۹ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۶۶۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۱۹ هزار و ۴۸۳ نوبت بود.

نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پویا زرکان آق دره (فزر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابوس ایران (فرابورس)، بیمه دی (ودی)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، جنرال مکانیک (رنیک) و صنعتی بهپاک (بهپاک) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و پلیمر آریا ساسول (آریا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا