اقتصاد

افتتاح ۱۳پروژه‌ آب و برق در غرب وشرق کشور با اعتبار ۴.۷ میلیارد تومان

پویش هر هفته الف- ب- ایران به هفته سی و نهم خود رسیده و امروز همزمان با نخستین روز دهه فجر ۱۳ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار چهار هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان در دو استان خراسان شمالی و کردستان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

از ۱۳ پروژه آماده افتتاح این هفته پویش، یک پروژه برقی در استان خراسان شمالی و ۱۲ پروژه صنعت آب و برق در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

“واحد شماره ۳ بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان” در استان خراسان شمالی با اعتبار چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اقتصادی منطقه، تامین برق پایدار و افزایش ظرفیت شبکه سراسری برق افتتاح شد.

در استان کردستان اما با سرمایه‌گذاری ۶۷۶ میلیارد تومان ۷ پروژه برقی شامل یک نیروگاه مقیاس کوچک، چهار پروژه تامین برق و دو پروژه احداث خطوط برای تامین برق مشترکان، افزایش رضایت‌مندی مشترکان، کاهش تلفات و خاموشی‌ها افتتاح شد.

در این استان پنج پروژه صنعت آب شامل سد رَمِشت، دو پروژه شبکه‌‎های آبیاری و زهکشی و دو پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نیز در شهرهای سقز و کامیاران به بهره‌برداری رسید.

دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الفبایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال، هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الفبایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس‌جمهوری، دهم تیرماه امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا