کار و تعاون

اعلام آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار متخصص به صربستان

به گزارش روز چهارشنبه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در نشست مشترک مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفیر صربستان با اشاره به سابقه طولانی روابط سیاسی و بین‌المللی دو کشور گفت: یک پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری با موضوع اشتغال و فنی و حرفه‌ای نهایی شده است و تفاهم‌نامه دیگری با محوریت تامین اجتماعی در حال آماده شدن است که امیدواریم به زودی و همزمان با سفر رئیس‌جمهوری صربستان به ایران امضاء شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم حمایت‌های بین‌المللی صربستان در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی ادامه یابد.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون با تاکید بر ظرفیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، از سفیر صربستان برای بازدید حضوری و میدانی هلدینگ‌های زیر مجموعه این شرکت دعوت کرد.

وی تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این نشست، تسهیل روابط میان مجموعه‌های اقتصادی، تجاری ایران و صربستان است.

در این نشست، «وحید زارع فکری» مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی وزارت تعاون نیز با اشاره به ظرفیت‌های شستا آن را بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور دانست و تشریح کرد: شستا در بورس تهران ثبت شده و ۱۲ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد که دارای هشت هلدینگ سرمایه‌گذاری تولیدی، صنعتی و اقتصادی است.

«دراگان تودروویچ»، سفیر جمهوری صربستان نیز گفت: هدف ما از این نشست مشترک، ارزیابی شرایط موجود برای گسترش همکاری تجاری در حوزه‌های مختلف از قبیل کشاورزی و گردشگری است.

وی با تاکید بر تلاش فراوان برای تسهیل صدور روادید بین دو کشور، افزود: مهم‌ترین موانع گسترش روابط تجاری، مشکلات نقل و انتقالات مالی و بانکی است که امیدواریم با حل و فصل مسائل سیاسی این مسیر تسهیل و تسریع شود.

سفیر جمهوری صربستان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، شاهد افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور باشیم.

در سال های اخیر شاهد گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور بوده ایم، به‌طور مثال در سال ۹۷ حجم مبادلات به میزان ۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید که از این مقدار سهم صادرات کشورمان به صربستان ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و سهم صادرات صربستان به کشورمان ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا