اقتصادراه و مسکنصنعت و معدن

اعتراض ایرلاین‌ها به درآمد شهرداری از بلیت هواپیما به حق است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض ۵ درصدی از مسافران و انتقال این اعتبارات به شهرداری ها به حق و درست است.

 

به گزارش تولید آنلاین، سید حسن علوی با اشاره به اعمال عوارض ۵ درصدی روی بلیت پروازهای هوایی و اختصاص درآمدهای حاصله به شهرداری ها، گفت: اعمال عوارض های مالی بدون در نظر گفتن اهداف و اثرپذیری موثر سازمان ها نتیجه ای جزء افزایش قیمت بلیت هواپیما نخواهد داشت.

وی بیان کرد: اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض ۵ درصدی از مسافران و انتقال این اعتبارات به شهرداری ها به حق و درست است، زیرا شهرداری ها خدماتی را در درون فرودگاه ها انجام نمی دهد که مشمول دریافت عوارض از محل فروش بلیت هواپیما باشند. در شرایط کنونی هزینه بلیت هواپیما بسیار بالا رفته و اعمال عوارض های دیگر مانند عوارض ۵ درصدی شهرداری ها موجب کاهش مسافرت های هوایی توسط مردم می شود.

وی ادامه داد:  جلس اخیرا مقرر کرد که اعتبار ۳۲۰۰ میلیارد تومانی از محل مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از شهرداری ها اختصاص یابد که این اعتبار می تواند به بهبود عملکرد این نهادها کمک کند. به نظرم چندین راه در این حوزه وجود دارد، نخست آنکه اعتبارات مربوط به عوارض ۵ درصدی در راستای ارتقا ایرلاین ها و فرودگاه ها کشور هزینه شود تا عملا شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت را کاهش دهند.

علوی گفت: از سوی دیگر می‌توان عوارض های اضافی بلیت هواپیما را حذف و اصلاح کرد و در نقاط دیگر در قالب یارانه به ایرلاین ها کمک اعتباری صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا