انرژیصنعت و معدن

اصلاح تعرفه‌ حامل‌های انرژی در دولت در حال بررسی است

 محمدباقر نوبخت در اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۵ آذر به مجلس تقدیم خواهد شد، گفت: برای احداث ۸ هزار مگاوات نیروگاه جدید، شورای عالی اقتصاد مجوز ۶.۳ میلیارد یورویی را تصویب کرد.

وی افزود: سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تا یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کافی نیست، پس باید از منابع دیگر سرمایه نیز استفاده شود.

نوبخت با اشاره به اینکه شبکه توزیع برق نیاز به بازسازی دارد، گفت: به دستور رئیس‌جمهور، هیأت وزیران ملزم شد برای فعال‌سازی وزارت نیرو با وزیر جدید نیرو همراه باشد،در این راستا برای پرداخت بدهی وزارت نیرو در کوتاه مدت اقداماتی خواهد شد.

وی در خصوص بودجه ۹۷ گفت:‌ در این لایحه توجه ویژه‌ای به صنعت برق شده و همانطور که در برنامه دولت و برنامه پنج ساله توسعه آمده که باید بسترهای افزایش ۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید سالانه برق را فراهم کنیم، به همین دلیل شورای اقتصاد با آگاهی از ضرورت سرمایه‌گذاری در این بخش، مجوز سرمایه‌گذاری به میزان ۶.۳ میلیارد یورویی را در صنعت برق تصویب کرد.

نوبخت اضافه کرد: در سال گذشته مصمم شدیم ۲۲۰۰ میلیارد تومانی که از صنعت برق برای یارانه‌ها گرفته شد را برگردانیم و امسال هم این تصمیم را داریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه به دولت تأکید کرد تا نسبت به اصلاح تعرفه‌های حامل‌های انرژی اقدام کنند که در این خصوص بررسی‌هایی در دولت در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا