نمایشگاه ها

استقبال ۱۶۴ شرکت ایرانی برای مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی دمشق

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، «حسن زمانی» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه اظهار داشت: این نمایشگاه در چهار هزار و ۵۹۰ متر مربع برگزار می‌شود که تاکنون ۱۶۴ شرکت ایرانی خواستار حضور در این برنامه شده‌اند و نشان‌دهنده استقبال بسیار خوب از آن است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به‌طور وسیع در کشور سوریه برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: گروه های کالایی از جمله تجهیزات بیمارستانی و پزشکی، دارو، صنعت ساختمان، طراحی معماری، کشاورزی، دام و طیور، نفت، گاز، پتروشیمی، تجهیزات امنیتی و پلیسی، آب و برق، درب و پنجره، مواد غذایی، تجهیزات فروشگاهی، آسانسور، صنعت نساجی صنعت خودرو، بیمه، بانک و لوازم‌خانگی در این رویداد حضور خواهند داشت.

زمانی با تاکید بر اینکه شرکت‌های ایرانی در همه زمینه‌ها ظرفیت‌های مناسبی دارند، ابراز امیدواری کرد: در طول برگزاری نمایشگاه به قراردادها و تفاهم‌های خوبی در زمینه تجارت دست یابیم، زیرا شرکت‌های دارای قابلیت صادراتی در این برنامه حضور خواهند داشت و می‌توانند تاثیر زیادی بر توسعه سهم بازار این کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت بر استفاده از توانمندی‌های کشور برای معرفی و ارائه به جهان تاکید دارد، خاطرنشان‌کرد: اولویت‌هایی در نظر گرفته شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور فعال داشته باشند، زیرا ظرفیت فراوانی در این بخش وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان اینکه ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه سوریه بخش خصوصی هستند، تاکید کرد: سیاست کلان دولت حمایت ۱۰۰ درصدی از بخش خصوصی است تا این بخش بتواند همه ظرفیت خود را به جهان ارائه دهد و با توجه به ظرفیت‌های موجود افزایش چند برابری از سهم بازار سوریه بعد از برگزاری نمایشگاه قابل پیش‌بینی است.

وی تاکید کرد: سیاست‌های صادراتی دولت به گونه‌ای است که با در اختیار قرار دادن تسهیلات بیشتر، میزان رقم صادراتی افزایش داشته باشد و برای این مهم تا آخرین مراحل حمایت‌های لازم انجام خواهد شد.

دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه از هشتم تا دوازدهم آذرماه در دمشق (پایتخت این کشور) برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا