اقتصادتجارت

استرداد ۴۳۸ میلیارد تومان کالای توقیفی به صاحبانشان در سال۱۴۰۰

به گزارش روز سه شنبه ، «سید حسین میرمعینی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان افزود: در چهار ماه ابتدای سال گذشته نیز ۲۰۰ میلیارد تومان کالا به صاحبانشان برای سیر مجدد امور گمرکی اعاده شده است.

وی در ادامه در خصوص فروش اموال گفت: براساس قانون، صاحبان کالا قبل از فروش می‌توانند به جهت سیر مجدد امور گمرکی اعاده کنند.

معاون بهره برداری سازمان تملیکی اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال ۵۲۲ میلیارد تومان کالا فروخته شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۹۱ میلیارد تومان فروش داشتیم رشد ۸۰ درصدی داشته است.

وی اظهارداشت: در چهار ماه نخست سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۲۹ پرونده تشکیل و ۱۳ هزار و ۷۰۸ پرونده به عبارتی ۹۵ درصد تعیین تکلیف شد و امسال نیز از میان پنج هزار و ۴۷۳ فقره پرونده تشکیل شده ۱۶ هزار و ۴۸۶ پرونده تعیین تکلیف شده است یعنی ۲۶۰ درصد رشد در پرونده‌های تشکیل شده را شاهد بودیم.

میرمعینی درخصوص کالاهای انهدامی گفت: در چهار ماه نخست سال گذشته یک هزار و ۷۰۲ فقره پرونده کالای انهدامی با ارزش ۲۰۹ میلیارد تومان و ۸۳۴ تن در سازمان تملیکی داشتیم.

وی ادامه داد: اما امسال سه هزار و ۵۲۶ پرونده کالای انهدامی داشتیم که ارزش آنها ۷۰۰ میلیارد تومان با تناژ یک هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

معاون بهره‌برداری سازمان تملیکی با توضیح اینکه برخی از کالاهای به ظن قاچاق توقیف و به سازمان تحویل داده می‌شود که پس از روند رسیدگی منجر به تبرئه می‌شود، گفت: در چهار ماه نخست سال گذشته یک هزارو ۴۰۰ میلیون تومان کالاهایی از این دست استرداد شد و در مدت مشابه امسال این رقم برابر با یک هزار و ۲۸۰ میلیون تومان بود یعنی کاهش چهار تا پنج درصدی داشته است.

وی درباره خودروهای رسوبی در گمرک و سازمان تملیکی گفت: در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو دپو شده است که یک هزار و ۴۳۶ مورد از آنها زیر ۲۵۰۰ سی سی و فاقد رای (تعیین تکلیف نشده اند)،۳۵۲ دستگاه خودروی ۲۵۰۰ سی سی دارای رای و ۳۵۰ خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند.

میرمعینی ادامه داد: سازمان تملیکی برای خروج این خودروها از گمرکات راهکارهایی را به دولت و قوه قضائیه اعلام کردیم تا خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی که نمایندگی دارند را به شرط فروش در داخل، شماره‌گذاری کنیم، خودروهای لوکس را به مناطق آزاد بفرستیم و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی را که قابلیت استفاده به عنوان آمبولانس و آتش‌نشانی دارند در در این بخش‌ها استفاده کنیم.

این مقام مسوول درخصوص آتش سوزی سوله‌های سازمان تملیکی نیز توضیح داد: تمام تصاویر دوربین‌ها را به مراجع ذیصلاح ارسال کردیم و و هیچ عمدی در این خصوص نبوده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۲۷ میلیارد تومان اموال در انبارها سوخته است و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالا نیز از حریق خارج کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا