بازارخودروصنعت و معدن

استرالیا بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو را فراخوان داد

به گزارش تولید آنلاین ، به نقل از رسانه های استرالیایی، شرکت خودرو سازی ‘تاکاتا ایربگ’ مسئول اشتباه ایجاد شده در خط تولید صنایع خودرویی بوده که در استرالیا مورد استفاده قرار می گیرد.
استرالیا پیشتر و در ابتدای سال جاری از سه میلیون نفر از صاحبان خوردوهایی که دارای کیسه هوای شرکت ‘تاکاتا’ هستند ،خواسته بود تا با بازگشت به کارخانه این کیسه ها را عملا کارایی ندارد تعویض کنند.
به گزارش شبکه ای بی سی ، نقص فنی یاد شده پس از بروز سوانح مختلف در خوردوهایی که از کیسه هوای تاکاتا در جهان استفاده می کردند مشخص شد. علت این سوانح که تاکنون منجر به کشته شدن ۱۸ نفر و مجروح شدن ۱۸۰ نفر در جهان شده ، توسط کارشناسان فنی شناسایی و رسانه ای شد.
استرالیا پیشتر از خودرو سازان مختلف فعال در این کشور از جمله آئودی، فورد، فولکس واگن و تویوتا خواسته بود تا سه میلیون کیسه هوا را در خودروهای تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ جایگزین کنند و یا اینکه با جریمه ۱.۱۱ میلیون دلاری روبه رو شوند.
کمیسیون مصرف کنندگان ورقابت استرالیا با این بیانیه اعلام کرد از صاحبان ۱.۱ میلیون دستگاه خودرو درانواع مختلف که دارای این کیسه هوا هستند، برای فراخوانی مجدد به کارخانه فراخوان به عمل آمده است.
‘مایکل سوکار’ معاون وزیر خزانه داری استرالیا نیز گفت که به صاحبان این خودروها اطلاع داده شده تا به براساس جدول زمان بندی شده به کارخانه های تولید کننده برای رفع نقص موجود مراجعه کنند.
آژانس ایمنی خودرو در آمریکا اوایل ماه جاری میلادی گفت که درصدد است تا با ۱۲ نفر از صاحبان شرکت های خودروساز بزرگ این کشور نشستی در مورد برنامه بازگشت تمام خودروهای با نقص فنی کیسه هوای شرکت تاکاتا تا پایان دسامبر ۲۰۱۷ داشته باشد.
خودروسازی هوندا تاکنون ۱۱ مرگ ناشی از نقص مرتبط با کیسه هوا هنگام تصادف را گزارش کرده است. این شرکت در چین نیز اعلام فراخوانی گسترده ای برای خوردوهای به فروش رفته اش ارائه است.
این رسوایی توسط شرکت ‘تاکاتا’ ایجاد شده واین اقدام در یک دهه اخیر به دلیل ایجاد پرونده های مختلف شکایت علیه آن ،سبب شده تا این شرکت اعلام ورشکستگی کند.
استرالیا با بیش از ۲۴ میلیون نفر جمعیت یکی از مهمترین بازارهای خرید و فروش محصولات خودروسازان بزرگ جهان محسوب می شود و امسال به دلیل نقص فنی مذکور برای نخستین بار بزرگترین فراخوانی بازگشت خودروها را صادر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا