اقتصادانرژیبانک، بیمه و بورسصادرات و واردات

ارزش صادرات پتروشیمی در فصل بهار از مرز ۳ میلیارد دلار گذشت

تولید مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان خردادماه ۹۷ در مجموع به بیش از ۱۳,۲۶ میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از ۳ میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عملکرد ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر تا پایان خرداد ماه امسال به ۴ میلیون و ۵۹۹ هزار تن رسید، همچنین عملکرد ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می‌دهد تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یادشده بیش از ۵ میلیون و ۸۶۸ هزار تن بوده است.

بر پایه این گزارش، تولید واقعی ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور در مدت زمان یادشده بیش از ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تن بوده است.

مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در خرداد ماه امسال بیش از ۴,۵۵ میلیون تن بوده است. میزان فروش داخلی صنعت پتروشیمی تا پایان خرداد ماه نیز ۴,۰۸۹.۲۱ هزار تن به ارزش ۱۲۰,۶۳۰.۴۲ میلیارد ریال بوده است.

فروش بین مجتمعی شرکت‌ها نیز ۲,۳۱۹.۶۶ هزار تن به ارزش ۵۹.۶۰۰.۵۵ میلیارد ریال رسید.

بالاترین عملکرد تولید در خردادماه امسال را مجتمع‌های پتروشیمی خوزستان، اهتمام جم، خراسان، کربن ایران، شیمی بافت، خارک، کرمانشاه، نوری، مروارید و شیراز به خود اختصاص دادند.

در همین حال صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان خرداد ماه به رقم ۵ میلیون و ۳۵۶ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار رسید و مجتمع‌های پتروشیمی در سومین ماه سال ۱۳۹۷ بیش از یک میلیون و ۷۳۷ هزار تن محصول به ارزش بیش از حدود ۹۶۲ میلیون دلار صادر کردند.

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان فصل بهار بیش از ۲ میلیون و ۷۵۹ هزارتن محصول به ارزش یک میلیارد و ۶۳۶ میلیون دلار صادر و در منطقه ماهشهر نیز بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۸۸۶ میلیون دلار روانه بازارهای بین‌المللی شد.

همچنین تا پایان خردادماه، در دیگر مناطق، بیش از یک میلیون تن محصول به ارزش ۶۳۶ میلیون دلار صادر شد.

بر اساس این گزارش، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با حدود ۷۳۲ هزار تن و از نظر ارزشی پتروشیمی نوری با بیش از ۴۴۱ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان خردادماه به خود اختصاص داد.

در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی بندر امام با بیش از ۵۲۱ هزار تن صادرات توانست بیش از ۲۸۳ میلیون دلار صادرات را رقم بزند.

در دیگر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از ۲۷۸ هزار تن محصول را به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا