اقتصاداهم اخباربازارتجارتکشاورزی و صنایع غذایی

ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری صنعت شیرینی و شکلات

معاون وزیر صنعت گفت: ارزآوری صنعت شیرینی و شکلات به حدود ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد و می‌توان این صنعت را جزو صنایع ارزآور به حساب آورد که در حوزه اشتغال زایی همواره نقش آفرینی می‌کند.

به گزارش تولید آنلاین، مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه هفدمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این صنعت اظهارداشت: امروز جامعه جهانی برخلاف رفتاری که آمریکا نشان می‌دهد، همراه ایران است و دولت ترامپ را مورد سرزنش قرار می‌دهد، چراکه ایالات متحده حرکتی غیرقانونی و غیراخلاقی انجام می‌دهد.

وی افزود:بنابراین امروز علاوه بر بازار کشورهای همسایه ما شانس بسیار زیادی برای صادرات محصولاتمان به سایر بازارها داریم. با این حال لازم است شرکت‌ها با ساز وکار جدید تبلیغات، بازاریابی و فروش آشنا شوند و در ارزآوری کشور آن را به کار گیرند.

خسروتاج با بیان اینکه در صنعت شیرینی و شکلات بیش از سایر صنایع نوآوری احساس می‌شود، افزود: فعالان این صنایع می‌توانند با تغییر مداوم طعم، مزه و بسته‌بندی محصولات خود انگیزه مصرف‌کنندگان را افزایش دهند. به همین دلیل کسی امروز نمی‌تواند نقش نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات را در توسعه، رقابت‌پذیری و بازاریابی این صنعت نادیده بگیرد. به همین دلیل برای فعالان صنعت شیرینی و شکلات، سازندگان ماشین‌آلات و تولیدکنندگان مواد اولیه فرصتی فراهم شده است تا درباره صنعت خود به مذاکره و گفت‌وگو بنشینند.

در ادامه عباس قبادی، معاون وزیر صنعت نیز اظهارداشت: ارزآوری صنعت شیرینی و شکلات به حدود ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد و می‌توان این صنعت را جزو صنایع ارزآور به حساب آورد که در حوزه اشتغال زایی همواره نقش آفرینی می‌کند.

وی ادامه داد: مشکلات این صنعت بیشتر به رکود مالی شرکت‌های مربوطه بازمی‌گردد. همچنین بخشی از مواد اولیه از خارج تامین می‌شود که در وزات صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های ذی‌ربط درباره رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شده است. امید می‌رود که مشکلات این صنعت روزبه‌روز کمتر شود و ما بتوانیم به شرایطی دست یابیم که بازارهای بین‌المللی را حفظ کنیم و گسترش دهیم.

معاون وزیر صنعت گفت: در چند سال اخیر در حوزه بسته‌بندی محصولات برای جذب مشتری، پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم. در نمایشگاه امسال نیز رشد محصولات و نوآوری در بسته‌بندی‌ها کاملاٌ مشهود است به گونه‌ای که امروز در زمینه بسته‌بندی به یکی از کشورهای برتر منطقه تبدیل شده‌ایم. سال گذشته ما در ترکیه حضور پیدا کردیم و مشخص بود که تولیدات شیرینی و شکلات ایران نسبت به محصولات این کشور از جایگاه بهتری از لحاظ کمی و کیفی برخوردار است. فقط به نظر می‌رسد ما در معرفی و بازاریابی این صنعت مقداری کند عمل کرده‌ایم که امید می‌رود با برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در داخل و خارج کشور این ضعف تحت پوشش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز تاثیر مثبتی در افزایش درآمد صادراتی این صنعت و کاهش واردات داشته است، یادآور شد: صنعت شیرینی، شکلات و بیسکویت چالش اقتصادی چندانی نداشته و تهدیدی از سمت تحریم‌ها متوجه این صنعت نیست. او افزود: بخش بزرگی از مشکلات مالی و بانکی هم قابل حل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا