اقتصاد

ارائه چهار پیشنهاد برای ساماندهی بازار نهاده‌های دامی

به گزارش روز چهارشنبه از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، «محمد مهدی نهاوندی» افزود: تامین مستمر و منظم ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌های دامی با توجه به ضوابط اعتباری یکی از راهکارها برای ساماندهی بازار نهاده‌های دامی است.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران اظهار داشت: تامین نهاده های مورد نیاز واحد های تولیدی به صورت تنخواه در مقابل اخذ تعهد ارائه محصول به شبکه های توزیع دومین راه حل برای ساماندهی بازار نهاده های دام و طیور است.

محمد مهدی نهاوندی تصریح کرد: همچنین برای ساماندهی بازار نهاده های دامی لازم است تا واحد های تولیدی که محصول را در قبال نهاده دریافتی تحویل شبکه های توزیع نداده اند از سامانه بازارگاه حذف شوند.

این مقام صنفی از قطع سهمیه واحد های تولیدی که نهاده دریافتی دولتی را در بازار آزاد عرضه کرده اند را از دیگر راهکارهای ساماندهی بازار نهاده های دامی برشمرد.

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در آذرماه ۱۳۹۹، نرخ هر کیلوگرم ذرت و جو در مبادی ورودی یک هزار و ۷۰۰ تومان، دانه سویا سه هزار ۱۰۰ تومان و کنجاله سویا سه هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد، در حالی که قیمت هر کیلوگرم ذرت بیش از چهار هزارتومان و کنجاله سویا بیش از ۱۵ هزارتومان در بازار آزاد به فروش می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا