اقتصاد

اختصاص ۵ درصد از اعتبارات تبصره ۱۸ به آموزش‌های مهارتی

به گزارش روز یکشنبه از سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور، علی اوسط هاشمی با اعلام این خبر گفت: این اتفاق حاصل نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اهمیت «مهارت آموزی به عنوان ضرورت ملی»در رفع معضل بیکاری و ارتقای معیشت هموطنان و همچنین حمایت‌ های دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: این اتفاق شاید در سه دهه اخیر بی نظیر بوده که به نوعی نشان از خروج مهارت از غربت و واقع شدن در مسیر ریل گذاری جدید برای آموزش های مهارتی محسوب می شود و امیدواریم تداوم یابد.
هاشمی ابراز امیدواری کرد: روی آوری به ارزشمندترین سرمایه های سازمان و مشارکت شرکای اجتماعی بتواند تجربه ای را ثبت که موجب تقویت بهتر نگاه‌ها به ارزش مهارت در کشور شود.
معاون وزیر کار، تغییر نگاه سیاستگذاران و برنامه‌ریزان به موضوع مهارت به عنوان عنصر کلیدی اشتغالزایی در کشور موجب خرسندی دانست و با تأکید بر رویکرد مهارت آموزی جامعه محور به عنوان رویکرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور، بر عزم ملی برای توسعه آموزش های مهارتی با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، شرکای اجتماعی و نهادهای مرجع و جریان ساز تأکید کرد.
سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند و کسانی که پس از پایان دوره آموزشی در آزمون شرکت می‌کنند به شرط کسب نمره قبولی گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند.
همچنین طبق برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ ایجاد یکهزار و ۵۰۰ مرکز جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی در کنار مراکز صنعتی برنامه‌ریزی شده است و اکنون بیش از ۵۰۰ واحد جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا