انرژی

اتمام محدودیت‌های اعمال شده برای مصرف برق صنایع تا پایان شهریور

به گزارش روز یکشنبه از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: همکاران ما در همه بخش‌های صنعت برق در تلاشند تا این هفته را بدون خاموشی یا با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی ادمه‌داد: اگر همه مشترکان به‌ویژه در ساعت‌های اوج مصرف ( ١۲تا ١۸ و ٢۰ تا ٢۳ ) از وسایل پرمصرف استفاده نکنند، برای تامین برق پایدار همه مشترکان بسیار کمک‌حال خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق بیان‌داشت: امسال طبق توافقی که با صنایع داشتیم مصرف‌شان را کاهش دادیم تا بتوانیم نیاز مشترکان خانگی را تامین کنیم، اما به صنایع وعده می‌دهیم که محدودیت های آنها تا پایان شهریور ماه به پایان خواهد رسید.

رجبی مشهدی درخصوص شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز که بار سنگینی بر روی دوش شبکه برق کشور هستند، گفت: تا کنون ۲۱۶ هزار مرکز غیرمجاز با کمک مردم کشف و شناسایی شده و این روال کشف به صورت روزانه ادامه دارد.

این مسوول اضافه‌کرد: از آنجایی که این مراکز فراگیر است، شناسایی آنها به آسانی امکان‌پذیر نیست، بر این اساس از مردم می‌خواهیم در صورت اطلاع، موارد را در سایت «سمات» شرکت توانیر گزارش دهند و تا سقف ٢٠ میلیون تومان پاداش نقدی دریافت کنند.

وی درخصوص آمار پرمصرف‌های برق خاطرنشان‌کرد: مشترکان خیلی پر مصرف ما که دو برابر الگوی مصرف برق مصرف می‌کنند، ۲.۶ درصد یعنی ٨٠٠ هزار مشترک از ٣٠ میلیون مشترک هستند که اگر مصرف خود را کاهش دهند علاوه بر کم شدن هزینه صورت‌حساب‌شان باعث برق رسانی بهتر به سایر مشترکان نیز می‌شوند.

رجبی مشهدی درباره وضعیت خاموشی‌ها در پاییز و زمستان گفت: همه تلاش ما این است که با تامین منابع سوخت پشتیبان و مایع در پاییز و زمستان خاموشی برق نداشته باشیم و در این خصوص وزارت نفت هم همکاری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا