اقتصادانرژی

آورده یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلاری پتروشیمی ها برای کشور

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از وزارت نفت، ظرفیت اسمی ۵۷ مجتمع پتروشیمی حدود ۶۲ میلیون تن است که از این میزان حدود ۶۰ میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.

عملکرد ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر در فروردین ماه امسال ۱ میلیون و ۷۳۳ هزار تن بوده است. همچنین، عملکرد ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می‌دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۳۸ هزارتن بوده است.

تولید واقعی ۲۱ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور در دوره مورد بررسی بیش از ۹۳۵ هزار تن بوده است. در همین مدت مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در فروردین ماه امسال حدود ۴.۷ میلیون تن بوده و میزان فروش داخلی صنعت پتروشیمی تا پایان فروردین ماه نیز بیش از یک میلیون و ۳۲۵ هزار تن به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال بوده است.

فروش بین مجتمعی شرکت‌ها نیز بیش از ۸۴۹ هزار تن و به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال رسیده است.

بر اساس این گزارش، مجتمع‌های پتروشیمی در نخستین ماه سال ۱۳۹۷ بیش از ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار را صادر کرده‌اند.

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیش از ۹۹۹ هزار تن محصول به ارزش ۵۷۴ میلیون و ۷۳۸ میلیون دلار صادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از ۶۳۸ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۳۳۴ میلیون دلار روانه بازارهای بین‌المللی شد. همچنین تا پایان فروردین ماه، در دیگر مناطق، بیش از ۳۴۱ هزار تن محصول به ارزش ۲۵۸ میلیون دلار صادر شد.

در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی بندرامام با بیش از ۲۰۶ هزار تن صادرات توانست حدود ۱۰۶ میلیون دلار صادرات را رقم بزند. در دیگر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از ۱۰۲هزار تن محصول را به ارزش بیش از ۴۱ میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا