اقتصاداقتصاد بین المللبانک، بیمه و بورستجارتدسته‌بندی نشده

آمادگی بانک مرکزی ایتالیا برای رفع مشکلات بانکی با ایران

به گزارش تولید آنلاین، محمد باقر نوبخت امروز در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر کرواسی گفت: با توجه به مواضع خصمانه و غیرمنطقی و غیرمعمول رییس‌جمهور آمریکا نسبت به برجام، ‌ اتحادیه اروپا موضعی متفاوت را در پیش گرفته و کشورهای اروپایی از جمله کرواسی تلاش می کنند در این ایام روابط شان را با ایران گسترده‌تر کنند.

وی افزود: در همین راستا معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد کرواسی به سازمان برنامه و بودجه آمد و برای توسعه مناسبات هم در بخش انرژی و نفت و هم در ارتباط با گسترش گردشگری بین ایران و کرواسی و فعال تر کردن فعالیت بخش خصوصی دو طرف پیشنهادهایی را مطرح کردند.

نوبخت گفت: در این سفر وی با سایر مسئولان دولتی نیز ملاقات دارد و چارچوب‌هایی که در توافقات قبلی وجود داشت را دنبال خواهد­ کرد. رییس سازمان برنامه و بودجه افزود:‌ ما نیز استقبال می‌کنیم از کشورهایی که مواضع و آراء آنها در مجامع جهانی نشان می دهد واقعیت های جمهوری اسلامی را درک می کنند و کرواسی از جمله این کشورهاست.

معاون رییس جمهور یکی از مسائل محوری که باید در گفتگوها بررسی شود را مسئله روابط بانکی و موانع موجود در این زمینه دانست و بر رفع موانع بانکی تاکید کرد. وی با اشاره به هدف گذاری ۸ درصدی رشد سالانه در ایران گفت: ما ظرفیت صادرات نفتی و خدمات فنی و مهندسی و همچنین نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم که می‌تواند زمینه همکاری دو کشور باشد.

نوبخت اظهارداشت: ما سال گذشته ۵۲ میلیارد دلار درآمد نفتی و ۴۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و در عین‌حال واردات کالای ما حدود ۴۷ میلیارد دلار و واردات خدمات ۲۰ میلیارد دلار بوده که با این به حساب سالانه حدود ۳۰ میلیارد دلار تراز مثبت بازرگانی داریم.

وی افزود: بر اساس گزارش روز گذشته صندوق بین المللی پول، ‌ میزان ذخایر ارزی کشور حدود ۱۰۸ میلیارد دلار است و این صندوق رشد اقتصاد ایران را حدود ۱۴ درصد پیش‌بینی کرده است. رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ بانک مرکزی ایتالیا نیز به تازگی برای رفع مشکلات بانکی با ایران اعلام آمادگی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا