اقتصاداهم اخباربازارکار و تعاون

آغاز به کار سامانه اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار سامانه اشتغال (شناسنامه کار) به منظور افزایش امنیت شغلی کارگران خبر داد.
به گزارش تولید آنلاین، علی ربیعی در اینباره افزود: این سامانه به افزایش امنیت شغلی کارگران می افزاید زیرا پیش از این نگرانی های بسیاری در مورد قراردادهایی که ثبت نمی شد و با ضایع شدن حقوق فردی افراد همراه بود، وجود داشت.

وی با پرداختن به موضوعات تکریم ارباب رجوع و شفاف سازی قراردادهای کاری و رسیدگی به افراد دهک های پایین جامعه، ابعاد گوناگون سامانه اشتغال را معرفی کرد و ادامه داد: سامانه اشتغال، امکان برنامه ریزی برای افراد بیکار را فراهم می کند.

ربیعی گفت: در این سامانه همه اعترافات و مراحل رسیدگی به آنها ثبت و بررسی خواهد شد. وی افزود: شناسایی بنگاه های مشکل دار از دیگر امکانات این سامانه است. شناسایی مشاغل سخت، دسته بندی آنها، نحوه قراردادهای بیمه ای و شناسایی بنگاه های مشکل دار و برنامه ریزی برای آنها از دیگر امکانات این سامانه است.

ربیعی ادامه داد: کارگران از این پس می توانند شناسنامه کاری داشته باشند. پیش بینی ما این است که باید حدود دو میلیون بنگاه را در این سامانه ثبت کنیم. وی تصریح کرد: نشانی سایت این سامانه www.prkar.ir است و کارگران می توانند با مراجعه به مراکز پیشخوان دولت در این سامانه ثبت نام نمایند، هزینه ثبت نام در این سامانه برای اولین مرتبه حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تومان و برای دفعات بعدی رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا