استان هااهم اخبارخودروصنعت و معدن

آغاز بکار پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران

به گزارش تولید آنلاین ، این همایش دو روزه با محوریت زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک) برپا شده است.
به گفته کارشناسان، فرصت به دست آمده در این همایش، برای صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی کشور مفید خواهد بود زیرا پس از تحریم ها، در فضای بوجود آمده می توان آزادانه و بدون هزینه کردن ارز اضافی برای دور زدن تحریم ها، به فکر انتقال فناوری و به روز کردن صنعت خودرو و صنایع وابسته باشیم؛ کاری که بیش از سه سال است که پله پله در حال انجام آن هستیم.
در این همایش بین المللی علاوه بر میهمانان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایوان، هند، روسیه، ترکیه، عراق، ترکمنستان و ایتالیا، هزار و ۵۶۰ متخصص و فعال صنعت خودروی کشور نیز حضور دارند.
بر اساس اعلام برگزارکنندگان همایش خودرو، پس از وزیر صنعت، «مسعود نیلی» مشاور اقتصادی رییس جمهوری برای حاضران سخنرانی خواهد کرد.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از دیگر سخنرانان ایرانی نخستین روز افتتاحیه همایش خودرو هستند.
در این پیوند، «امیرحسن کاکایی» دبیر علمی پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروی تهران در گفت وگو با ایرنا از دریافت ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه انجمن خبر داد که ۵۰ مورد آنها منتشر خواهند شد.
وی افزود: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی به ابعاد سه هزار متر مربع از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برپا شده است.
به گفته این مسئول، برگزاری نشست های رو در رو (B to B)، امضای تفاهمنامه ها و گفت وگو در زمینه زنجیره تامین خودروهای سنگین و تجاری از جمله محورهای همایش تهران است.
پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران فردا با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود خاتمه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا