بانک، بیمه و بورسراه و مسکنصنعت و معدن

آخرین وضعیت خرید و فروش اوراق مسکن/۵۱ میلیارد ریال اوراق جابجا شد

خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن، در آخرین روز هفته بیش از ۶۷ هزار ورقه تسه را دست به دست کردند که نتیجه این مبادلات، ارزش معاملاتی بیش از ۵۱ میلیارد ریالی را رقم زد.

به گزارش تولیدآنلاین به نقل از  فرابورس ایران، دادوستد بیش از ۲۷۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک هزار و ۶۸۷ نتیجه نقل‌وانتقال‌های صورت‌گرفته میان معامله‌گران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری بود.

این رشد حجم و ارزش مبادلات به موازات رشد نزدیک به یک درصدی ( ۹ واحدی آیفکس) رخ داد و بدین ترتیب شاخص کل فرابورس ایران تحت تاثیر مثبت از جانب نماد «مارون» در ارتفاع ۹۷۶ واحدی به استقبال هفته آتی رفت.

در جریان بازار، خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن بیش از ۶۷ هزار ورقه تسه را دست به دست کردند که نتیجه این مبادلات ارزش معاملاتی بیش از ۵۱ میلیارد ریالی را رقم زد.

همچنین معامله‌گران با دادوستد بیش از ۲۴ هزار ورقه امتیاز تسهیلات مسکن مردادماه۹۶ به ارزش افزون بر ۱۸ میلیارد ریال، منجر به اختصاص بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی به نماد تسه۹۶۰۵ شدند.

در سمت دیگر بازار، معامله بیش از ۵۰۰ هزار ورقه مرابحه دولتی گندم در نماد «گندم۹۷۰۷» به ارزش بالغ بر ۵۰۲ میلیارد ریال به صدرنشینی این اوراق از نظر حجم و ارزش معاملاتی در تابلو اوراق با درآمد ثابت منجر شد. گفتنی است پذیره‌نویسی این اوراق در روز ۱۹ مهرماه ۹۶ به اتمام رسید و در حال حاضر شاهد معاملات ثانویه این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس هستیم.

همچنین قرار است پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم در نماد معاملاتی «گندم ۲» دارای سررسید ۴۸ ماهه (چهارساله) از روز شنبه ۲۰ آبان‌ماه تا بیست‌ودوم همین ماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به روش حراج انجام شود.

در مجموع تحرکات صورت‌گرفته در تابلو اوراق با درآمد ثابت به مبادله بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال در این تابلو منتهی شد.

نگاهی به مبادلات سهام در فرابورس

با نگاهی به مبادلات سهام شرکت‌ها در بازارهای اول، دوم و پایه مشاهده می‌کنیم که امروز بیش از ۷۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست به دست شده است و در تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز سهامداران افزون بر ۱۹۲ میلیون سهم را به ارزش بیش از ۲۶۹ میلیارد ریال مبادله کرده‌اند.

در میان تابلوهای معاملاتی بازار پایه نمادهای «تپکو» و «فالوم» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در اختیار گرفته‌اند و نمادهای «ذوب» و «سمگا» نیز به ترتیب از نظر حجم و ارزش مبادلاتی رتبه نخست را در میان بازارهای اول و دوم به دست آورده‌اند.

بدین ترتیب با معاملات مثبت در بازارهای سهام و اوراق فرابورس و با سبزپوشی آیفکس، پرونده معاملات این هفته نیز بسته شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا