اهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدننمایشگاه ها

گشایش نمایشگاه صنعت سنگ، فصلی جدید برای رایزنی در بازار میلیاردی

یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی آغاز به کار کرد که بازرگانان کشورهای منطقه برای رایزنی در این بازار بین المللی چندین میلیارد دلاری به تهران آمده اند.

به گزارش تولیدآنلاین،یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه امروز (سه شنبه) با حضور ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش یافت.

جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲ دهه در بین پنج کشور شاخص تولید کننده سنگ‌های معدنی قرار دارد و اکنون از ظرفیت ۳۰ میلیون تنی آن بالغ بر ۳۵ درصد بهره برداری می‌شود و آمار پارسال حاکی از استخراج ۱۳.۵ میلیون تن سنگ ساختمانی (تزئینی) دارد.

مجموع ارزش صادرات اعلامی سنگ‌های فرآوری شده و کوب در سال گذشته به رقم ۳۰۵ میلیون دلار رسید که از این رقم، سهم بخش سنگ فرآوری (بریده شده) ۱۴۴ میلیون دلار به ۶۹ کشور جهان بود و بقیه به صدور سنگ‌های کوب (نیمه فرآوری) اختصاص داشت.

کشورهای عراق و امارات متحده عربی پارسال ۶۵ درصد از مجموع وزنی صادرات سنگ‌های فرآوری شده را به خود اختصاص دادند و جمهوری آذربایجان، ترکیه، قطر، افغانستان، گرجستان، روسیه از جمله کشورهای خریدار این محصول بوده‌اند.

همچنین چین در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد صادرات یک میلیون تنی سنگ کوب (نیمه فرآوری شده) ایران را جذب کرد که ۸۱۲ هزار تن ثبت شده است و در این قسمت نیز کشورهای هند، امارات، ایتالیا، ترکیه، عراق، اسپانیا و مالزی از جمله وارد کنندگان این محصول بودند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه از امروز (سه شنبه) تا ۲۱ تیرماه جاری در مساحت هشت هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان عموم علاقمندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا