استان هااقتصادبازارقزوینکشاورزی و صنایع غذایی

کالاهای اساسی در قزوین بیشتر از نیاز استان ذخیره شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با ذخیره سازی کالاهای اساسی مانند گوشت مرغ و قرمز، تخم مرغ، برنج و روغن بیشتر از نیاز استان هیچ کمبودی در تامین مایحتاج مردم نداریم.

 

به گزارش تولید آنلاین، فاطمه خمسه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار از ذخیره سازی مناسب کالاهای اساسی در استان خبرداد و اظهارداشت: برای تنظیم بازار از ابتدای سال جاری  مقدار ۱۹۱ و نیم تن گوشت قرمز منجمد در میان شهروندان توزیع شده است و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: همچنین ۴۲۲ تن گوشت مرغ منجمد، ۴۸۰ تن برنج، ۱۲ تن شکر، مقدار ۱۶۰ تن روغن و ۱۰۸ تن تخم مرغ یارانه ای در استان قزوین توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در این میان از شهریور ماه تاکنون نسبت به توزیع ۹۸ تن گوشت گرم قرمز در فروشگاههای زنجیره ای استان اقدام کرده ایم.

وی بیان کرد: روند جوجه ریزی در واحدهای مرغداری هم بسیار مناسب است و اگر نهاده ها تامین شود در این بخش نیز هیچ مشکلی نداریم.

خمسه گفت: در مرداد ماه دو میلیون قطعه جوجه ریزی گوشتی داشتیم و در شهریور ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در مهرماه نیز تاکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در زمینه تخم مرغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار داریم که سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه تولید دارند و پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان تولید شود.

وی اظهارداشت: در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و ذخیره گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد به میزان کافی است و هر هفته نیز ۱۰ تا ۱۲ تن واردات گوشت گرم هم داریم تا بازار را کنترل کنیم و در تامین تخم مرغ هم که در روزهای اخیر کاهش قیمت داشته مشکلی نیست.

خمسه تصریح کرد: با کمک تولیدکنندگان گوجه فرنگی چهار غرفه در استان برپا شد تا این کالا بدون واسطه و توسط تولیدکننده به بازار عرضه شود.

وی افزود: این گوجه ها صادراتی و با کیفیت بالاست و با قیمت هر کیلو ۲۵۰۰ تومان عرضه می شود و رویکرد ما نیز کمک به تولیدکننده و مصرف کننده است.

خمسه تصریح کرد: مردم استان در تامین کالاهای اسایی هیچ نگران نباشند و انتظار داریم به اندازه نیاز خرید کنند و از انبارکردن کالاها که احتمال فاسد شدن را دارد خودداری کنند و مطمئن باشند ما در استان هیچ کمبودی نداریم و پیش بینی لازم برای پاسخگویی به شهروندان صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا