اقتصادبانک، بیمه و بورس

ورق بورس برگشت

فعالان بازار سرمایه امروز شاهد کاهش قیمت در ۳۶۳ سهم در بورس و فرابورس بودند. همچنین در مجموع نمادهایی که با کاهش قیمت روبرو شد به ۱۸۱ رسید.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۰۹۳ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۰ هزار و ۲۱۲ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۹۴۷ واحد کاهش تا تراز ۹۵ هزار و ۴۲۹ واحدی پایین رفت. همچنین شاخص آزاد شناور ۸۷۷۶ واحد کاهش یافت و تراز ۳۷۳ هزار و ۲۸۴ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۵۹۳۶ و ۱۰۹۱۹ واحد افت کردند.

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر را روی شاخص های بازار سهام داشتند؛ به طوری که دو نماد ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان هر کدام به تنهایی ۳۷۹ و ۳۷۳ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص های بازار داشته است.

مخابرات ایران، گروه مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان ۳۴۳، ۳۳۱ و ۲۸۸ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص های بازار داشتند.

در طرف مقابل گروه دارویی برکت، نفت سپاهان و نفت بهران جزو معدود نمادهایی بودند که سعی کردند شاخص های بازار را تقویت کنند. هر یک از نمادهای یاد شده ۴۶،۴۵ و ۴۳ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص های بازار داشتند.

در گروه فلزات اساسی ذوب آهن، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، کالسیمین و آلومینیوم ایران جزو نمادهایی بودند که کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین سرمایه گذاری توکا فولاد، لوله و ماشین سازی ایران و زرین معدن آسیا جزو نمادهای رشدی بود.

گروه بانکی ها امروز بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند در این گروه کل سهم ها در قیمت پایانی با کاهش قیمت رو به رو شدند و عمدتا بیش از ۴ درصد افت قیمت را تجربه کردند. در این نمادها عمدتا شاهد صف های فروش بودیم.

امروز گروه محصولات دارویی، فلزات اساسی، شیمیایی، خودرویی ها بیشترین ارزش معاملات را پس از بانکی ها تجربه کردند.

در گروه فراورده های نفتی تعدای از سهم ها با رشد قیمت و صف خرید مواجه بودند که نفت پارس نمونه ای از این نوع سهم ها بود و تپانست نزدیک به ۵ درصد افزایش قیمت را شاهد باشد. اما سهم های پالایش نفت شیراز و تبریز با کاهش ۳ درصدی قیمت رو به رو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز در مجموع به رقم ۲۴۳۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز به ۴۹۳ هزار و ۶۴۶ دفعه رسید.

تعداد ۱۰۴ نماد امروز بورس تهران با رشد و ۲۴۵ سهم با افت قیمت مواجه شدند. در فرابورس ایران نیز ۷۷ سهم رشد و ۱۱۸ سهم افت را تجربه کردند.

آیفکس نیز ۶۷ سهم با افت قیمت رو به رو شد و تراز ۴۱۸۷ را تجربه کرد ارزش معاملات فرابورس ایران به ۱۰۴۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا