اقتصاد

هدفگذاری تولید سالیانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ۱۴۰۴

به گزارش روز چهارشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» در نشست بررسی پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها با حضور «علی آقامحمدی» رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب» افزود: پارسال تدوین چهار برنامه عملیاتی برای توسعه زنجیره صنعتی پوشاک و کفش، فلزات گرانبها، غذایی و آشامیدنی و لوازم‌خانگی که ۴۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی را شامل می‌شوند، هدفگذاری شد.

به گفته این مقام مسوول، برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد و امروز نیز پیش‌نویس سند توسعه زنجیره فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در مرحله تصویب نهایی قرار دارد.

وی به برنامه‌های عملیاتی توسعه ذیل این برنامه عملیاتی اشاره کرد و ادامه‌داد: تسهیل زیرساخت‌های تامین، تولید و تجارت، توسعه صادرات و تقویت تولید، توسعه ساخت داخل و مدیریت واردات، توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت طراحی و تحقیق و توسعه و همچنین اصلاح قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مانع تولید، از مهمترین محورهای برنامه های عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها است.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان‌کرد: برنامه عملیاتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها مانند دیگر برنامه‌ها با استفاده از نظرات بخش خصوصی تدوین شده و پس از اصلاحات نهایی با حضور وزیر صنعت رونمایی و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به تبیین مهمترین محور های این برنامه پرداخت و بیان کرد: عمده مباحث مطروحه در حوزه ضوابط واردات و صادرات است، موارد بعدی درباره تسهیل زیرساخت‌های تولید و تجارت است و موضوعات ترویجی و تشویقی صادرات و تولید نیز در این سند دیده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت بیان‌داشت: برنامه‌ریزی به‌منظور حمایت از تولید داخل بدلیجات، زیورآلات، اکسسوری (هرگونه لوازم جانبی غیر از پوشاک که در کنار لباس‌های پوشیدنی استفاده می‌شود)، مجسمه و جعبه جواهر نیز در قالب این برنامه دیده شده است.

پیشتر «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت بر استفاده از منابع طرح «تام» (تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت) تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت گوهر سنگ تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا