اقتصادبانک، بیمه و بورسکار و تعاون

مشاغل خرد در اولویت اختصاص تسهیلات در پسا کرونا/مالیات از دوش تولیدکننده برداشته شود

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه هر چقدر دولت اخذ مالیات را از دوش تولیدکنندگان بردارد نقدینگی به سمت تولید کشیده خواهد شد، گفت:دولت هر چه سریعتر برنامه مشخص خود را برای اختصاص تسهیلات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تصویب شده به مشاغل خرد ارائه کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بنگاههای اقتصادی زیادی بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند لذا دولت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در ستاد اقتصادی تصویب کرد تا به صورت تسهیلات پرداخت شود .البته دولت برای بنگاههای کوچک و متوسط هم که از این شرایط آسیب دیده اند ۷۵ هزار میلیارد تومان با نرخ تسهیلات ۱۲ درصد با دوره زمانی دو سال پرداخت اختصاص داده است.

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با انتقاد از تاخیر و توجه دولت برای پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد گفت:مشاغل خرد به خصوص در شهرهای کوچک به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا تعطیل و یا در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند بنابراین دولت باید هر چه سریعتر طبق وعده و مصوبه ای که داشته هر چه سریعتر تسهیلات مورد نظر را به مشاغل خرد و بنگاههای کوچک اختصاص دهد.

نماینده مردم لرستان با تاکید بر اینکه اصنافی همچون تولید کفش،کیف و حتی پوشاک به شدت تحت تاثیر کرونا آسیب دیده اند اظهار داشت:برای از بین نرفتن مشاغل خرد که نقش بسزایی در اقتصاد و اشتغال کشور دارند باید دولت پرداخت تسهیلات را با شناسایی این کارگاهها و مشاغل آغاز کند.

*دولت مالیات را از دوش تولیدکننده بردارد

کیانپور در پاسخ به این سوال که با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید آیا بخش مسکن می تواند به تحقق این شعار کمک کند گفت:دولت اگر قصد تحقق شعار جهش تولید را دارد می تواند از بخش مسکن و تولید مسکن به خوبی بهره بگیرد و تنها راه اینکه تولید مسکن در کشور که ۹۵ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام می شود اقدامات تسهیل گری را افزایش دهد و با اختصاص تسهیلات بانکی و کاهش عوارض ساخت و ساز و عدم دریافت مالیات به این بخش کمک بیشتری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:اگر دولت ظرفیت بخش خصوصی را جدی بگیرد قطعا توفیق بیشتری در رونق بخش مسکن و در نهایت رونق کلان اقتصاد خواهد داشت اما نکته ای که بسیار مهم است و تنها منوط به بخش مسکن نیست این است که دولت اخذ مالیات را از دوش تولیدکننده بردارد تا تولیدکننده ها با فراغ بیشتری اقدام به جذب نیروی کار و تولید بیشتر روی بیاورند.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات را می توان به سمت مصرف کننده کشاند تاکید کرد:هر چقدر مالیات از دوش تولیدکننده برداشته شود و الگوهای خود در اخذ مالیات را به سمت مصرف کننده نهایی و واسطه گران و سفته بازان برود شک نکنید که نقدینگی به سمت تولید خواهد رفت.

نماینده مردم لرستان تصریح کرد:اگر اقتصاد را یک پازل بدانیم بخش مسکن یک بخش تکمیل کننده آن پازل خواهد بود گفت:اگر دولت اقدامی برای تقویت پول ملی و پایه پولی نکند بخش مسکن از ثبات برخوردار نخواهد بود و رویای خانه دار شدن برای خانه اولی ها روز به روز افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا