صنعت و معدن

لغو ممنوعیت نوسازی واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

به گزارش روز چهارشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» افزود: یکی از مشکلات و موانع توسعه بسیاری از واحدهای تولیدی در استان تهران مربوط به قوانینی بود که به موجب آن‌ها واحدهای مستقر، اجازه توسعه و افزایش ظرفیت نداشتند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت یادآوری‌کرد: قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران از موضوعاتی بود که همیشه از سوی تولیدکنندگان به عنوان یکی از موانع تولید مطرح می‌شد.

وی گفت: وزارت صنعت با توجه به وظایف و مسوولیت‌هایی که در حوزه صنعت و تولید بر عهده دارد این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کرد و تصمیمات خوبی در این زمینه و اصلاح قوانین مربوطه در جلسه هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در مورخ ۲۸ تیر ماه به تصویب رسید.

زرندی در ادامه، افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی را به موجب اصلاح قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران امکان‌پذیر دانست و تاکید کرد: با این اصلاحیه، نوسازی صنایع و افزایش ظرفیت تا ۲ برابر به منظور ارتقا فناوری برای واحدهای تولیدی فراهم می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با استناد به مصوبه‌های هیات مقررات‌زدایی گفت: بر این اساس، صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری، پروانه کسب تولید و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر ۲ برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید در عرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط محیط زیستی مربوطه بلامانع است.

بر اساس توضیحات زرندی، این مصوبه‌ها همچنین سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرده است تا به استعلام‌های مربوط به توسعه واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حداکثر در مدت ۲۰ روز از تاریخ تکمیل مدارک و مستندات پاسخ دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا