تجارتصادرات و واردات

فصل جدید در روابط تجاری ایران و اسپانیا

جلسۀ هماهنگی هیات اعزامی به کشور اسپانیا در چارچوب  نقشۀ راه توسعۀ همکاری‌های اقتصادی دوجانبه در قالب کارگروه‌های مختلف با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط و تجار و بازرگانان بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش تولید آنلاین ، بهروز حسن الفت، مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به رویکرد جدید ایران پس از برجام در رابطه با اروپا گفت: توسعۀ روابط با اسپانیا نیز در تعریف راهبرد برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با اروپا، در دستور کار قرار دارد.

 

وی با تأکید بر مدل همکاری اجرایی‌تر، پروژه محور و عملیاتی‌تر و مبتنی بر هدف و چارچوب مشخص با اروپا اظهار داشت: بر این اساس ۱۱ کارگروه زیر ساخت و حمل‌ونقل، انرژی، نفت و گاز، سرمایه‌گذاری، آب و تصفیۀ آب، پتروشیمی، کشاورزی و صنایع وابسته، تجارت و رقابت‌پذیری، محیط‌زیست، خودرو و گردشگری پیشنهاد کرده‌ایم که به زودی با تعیین سرپرست هر کارگروه، فعالیت‌ها و همچنین ارائۀ گزارش از روند پیشرفت آغاز خواهد شد.

در ادامۀ این نشست نمایندگان بخش‌های مختلفی چون بانک‌ها، سازمان‌های مرتبط با گردشگری، شرکت ملی فولاد و دیگر بخش‌ها به طرح مسائل پیش رو و ارائۀ پیشنهاد پرداختند.

گفتنی است، هیات اعزامی ایران به سرپرستی مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در چارچوب  نقشۀ راه توسعۀ همکاری‌های اقتصادی دوجانبۀ ایران و اسپانیا در قالب کارگروه‌های مختلف از ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه به مادرید سفر خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا