اهم اخباربانک، بیمه و بورسحمل و نقلصنعت و معدن

ضوابط تامین و انتقال ارز شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی

به گزارش تولید آنلاین ، بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی در راستای سیاست جدید ارزی ضوابط تامین و انتقال ارز بابت هزینه های شرکت های حمل و نقل بین المللی را ابلاغ کرد.

در راستای اجرای بندهای (۲)، (۵) و (۱۲) تصویب نامه شماره ۴۳۵۳‏‏‏‏‏/ت۵۵۳۰۰ هـ مورخ ۲۲‏‏‏‏‏/۱‏‏‏‏‏/۱۳۹۷ هیات وزیران مبنی بر تبیین سیاست‌های جدید ارزی، تأمین و انتقال ارز بابت هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی به شرح زیر و به نرخ روز اعلامی از سوی بانک مرکزی صرفاً از طریق سیستم بانکی و در صورت عدم امکان انجام حواله ارزی از طریق بانک، با استفاده از خدمات صرافی‌های مجاز و به عاملیت بانک امکان‌پذیر خواهد بود:

۱- تأمین و انتقال ارز بابت کرایه حمل کالاهای وارداتی در صورتی که ثبت سفارش کالای مربوطه به نام بانک صادر شده و بهای کالای پرداختی شامل کرایه حمل نباشد (خرید بر اساس ترم های گروه های E و F اینکوترمز)، پس از انجام ثبت خدمت، ارائه صورتحساب‌ کرایه حمل و نسخه‌ای از بارنامه‏/ راهنامه و با رعایت مفاد بخش دوم مجموعه مقررات ارزی بلامانع است. رفع تعهد ارزی بابت کرایه حمل مزبور منوط به رفع تعهد (تعهد ارائه پروانه گمرکی) از ثبت سفارش کالایی مربوطه است.

تبصره: در صورت درخواست واردکننده کالا و ارائه تائیدیه ذینفع(شرکت حمل و نقل بین المللی خارجی)، پرداخت کرایه حمل به نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل خارجی در داخل کشور بلامانع است. ضمناً انتقال وجوه دریافتی به شرح این تبصره، حسب تقاضای نمایندگی‌های مزبور (تا سقف کرایه‌های حمل مربوطه) به طرف خارجی مجاز خواهد بود.

-۲تامین و انتقال ارز بابت هزینه‌های دموراژ و حق توقف پس از ارائه صورتحساب‌ها و مستندات مربوطه (سند ترخیصیه یا صورتحساب مبادله کانتینر) بلامانع است.

۳- نقل و انتقال موجودی حساب‌های ارزی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی (اعم از شرکت‌های ایرانی و نمایندگان شرکت‌های خارجی) در مقابل ارائه صورتحساب و مستندات مربوطه بلامانع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا