اقتصادصنعت و معدنفرهنگ و هنرگردشگری

سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در صنعت گردشگری

مونسان گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در گردشگری است البته سرمایه گذارانی هم هستند که در حال تکمیل پروژه‌های تفریحی خود هستند.

 

 

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صبحانه کاری امروز اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: به ازای هر ۱۱ شغل در دنیا، یک شغل مربوط به گردشگری است.

او ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون جزو دستگاه‌های برتر هستیم و به عبارتی دولت دخالتی ندارد و نقش حمایتی و نظارتی نداریم.

به گفته این مقام مسئول ۲۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در گردشگری است البته سرمایه گذارانی هم هستند که در حال تکمیل پروژه های تفریحی خود هستند و این امر نشان از یک حرکت مثبت است.
سرپرست وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: تنها بخشی که هوشمند سازی روی آن اثر منفی ندارد بخش گردشگری است و به همین دلیل کشورهای پیشرفته روی این مساله کار می‌کنند.

مونسان در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی راجع به اقتصاد کشور سهم  پولی گردشگری از GDP کشور برابر با ۱۱.۸ میلیارد دلار اعلام شد که حدود ۲.۸ تا ۳ درصد از GDP کشور است؛ این رقم در کشور ترکیه ۴.۷ درصد است  بنابر این هدف گذاری ما نیز رسیدن به سهم ۴.۷ درصدی است .

مونسان درباره سرمایه گذاری در بخش گردشگری گفت: امروز با سرمایه های اندک در این صنعت می‌توان ایجاد تولید و رونق کرد همچنین ما توانایی جایگزینی سرمایه گذاران بزرگ را هم داریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هنوز توسعه گردشگری جزو اولویت‌های کشور نیست، گفت: چنانچه ظرفیت‌های موجود فعال شود و سرمایه‌گذاری مورد نیاز را برای تامین زیرساخت ها فراهم کنیم، گردشگری به اقتصاد زود بازده تبدیل می‌شود.

مونسان تصریح کرد: ارزش افزوده بالای گردشگری با سهم سرمایه‌گذاری اندک، سود و درآمد بالا ایجاد می‌کند که سهم این ارزش افزوده در صنایع دستی بسیار بالاست.

او با بیان اینکه بخش خدمات به ویژه گردشگری می‌تواند مشکل اشتغال کشور را حل کند، اظهار کرد: میراث فرهنگی ماهیت عمرانی و کارهای ساختمانی دارد، یعنی عمده کارهای آن فیزیکی انجام می شود، بنابر این  ابعاد اشتغالزایی آن بسیار بالاست.ظرف ۲ سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ موافقت اصولی صادر شده که نشان از اقبال بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این بخش دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا