تجارتخودروصنعت و معدن

توانمندی خودروئی ایران در اندونزی به نمایش درآمد

پنج شرکت دانش بنیان ایرانی جلوه هایی از توانمندی های خود را در زمینه قطعات و لوازم خودرو در نمایشگاه بین المللی قطعات یدکی خودرو اندونزی در کنار صدها شرکت خارجی به نمایش گذاشته اند .

انور کمری رایزن بازرگانی ایران در اندونزی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در این زمینه گفت: شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو اندونزی که از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ مارس ۲۰۱۸ (۴-۲ فروردین ۱۳۹۷) در جاکارتا برپا شده است،مشارکت دارند.
وی افزود: این شرکت ها تولیدات خود را در زمینه های نانو کامپوزیت، نانو پوشش های سخت، رنگ های ضد خوردگی، نانو سیال خنک کننده رادیاتور خودرو، و پوشش دهنده پی وی دی آینه های بغل در اندونزی به نمایش گذاشته اند.
کمری افزود: شرکت های یاد شده درقالب پاویون جمهوری اسلامی ایران درکنار بیش از ۵۰۰ شرکت در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات اندونزی (ایناپا) حضور پیدا کرده اند.
به گفته وی ‘امسال نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو(ایناپا) با حضور ۲۵ کشور مختلف در اندونزی برپا شده و شرکتهای ایرانی در حاشیه این نمایشگاه کارگاه معرفی محصولات نانو فناوری خود را برگزار کرده اند.’
کمری توضیح داد: مدیران این شرکتها همچنین در مدت حضور در اندونزی برای ملاقات با همتایان خود در شرکتهای قطعه ساز اندونزیایی و نیز شرکت آسترا بزرگترین خودروساز این کشور برنامه ریزی کرده اند.علاوه براین تعدادی از کارشناسان ستاد ویژه توسعه فناوری نانودر کشورمان برای بررسی شرایط بازار و ایجاد دفتر در این کشورهمزمان با برگزاری این نمایشگاه در اندونزی حضور پیدا کرده اند.
رایزن بازرگانی ایران در اندونزی تصریح کرد: اطلاعات موجود نشان می دهد بازار بزرگ اندونزی می تواند مقصد مناسبی برای تولیدات دانش بنیان کشور در حوزه های مختلف از جمله لوازم و قطعات خودرو باشد. اندونزی با تولید سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو بعد از تایلند بزرگترین خودروساز در جنوب شرق آسیا محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا