اهم اخبارقزوینکار و تعاون

تعاونیها بهترین نهادمردمی برای واگذاری کارها واجرای اصل ۴۴ هستند

به گزارش تولید آنلاین ،علی اوسط هاشمی یکشنبه شب در جمع تشکل های کشاورزی، اتحادیه ها و تعاونی های روستایی استان قزوین که در محل تعاون روستایی قزوین برگزار شد اظهارداشت: هرکس خود را دانای مطلق بداند عین نادانی است و بدون اتکا به همه افکار نمی توان به نتیجه مناسب رسید.

وی بیان کرد: تعاون روستایی با ارتباط تنگاتنگ با نهادها، سمن ها، اتحادیه ها زمینه گردش آزاد اطلاعات را مهیا کرده و می تواند به نتایج ارزشمندی منجر شود.

هاشمی اضافه کرد: زمانی تشکل ها از مسئولان ارزیابی مثبت خواهند داشت که بدانند ما هم شنونده خوبی هستیم و هم آنها را در کارها مشارکت می دهیم و آنها را باور داریم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور یادآورشد: اعمال اراده ملت در اداره کشور یک اصل است و اگر حکومتی شکل می گیرد حاصل اراده مردم است و ما باور داریم ملت در متن قراردارد و ما مسئولان زاییده آنها هستیم و باید در خدمت مردم باشیم.

وی بیان کرد: نوع نگاه ما به تعاونی ها باید توام با باور عملی باشد و آنها احساس کنند حضورشان در کارها موثر است تا مشارکت فعالی در امور داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور اظهارداشت: اگر در نظام برنامه ای کشور، روح تعاون حاکم باشد سرمایه های اجتماعی کشور که مردم هستند مبنای کار قرار می گیرند و در این شرایط تولید ثروت در کشور محقق می شود.

تولید ثروت در کشور در گرو تولید سرمایه اجتماعی است

وی بیان کرد: تولید ثروت در کشور در گرو تولید سرمایه اجتماعی است و اگر هنوز از بیکاری و محرومیت حرف می زنیم نشان می دهد به مردم اعتماد نکرده ایم و از آنها بخوبی استفاده نکرده و آنها را بکار نگرفته ایم.

هاشمی اضافه کرد: باید باور کنیم تعاونی به عنوان شاخه ای از جماعت و دستور قرآنی و سنت است و می تواند در تمرکز زدایی موثر باشد و ما نیز باید با تفویض اختیار کارها را به تعاونی ها بسپاریم.

وی اظهارداشت: هیچ نهادی مانند تعاونی ها شایسته واگذاری کارها نیست و اصل ۴۴ با سپردن کارها به این تشکل ها محقق می شود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور یادآورشد: باید کاری کنیم تا همه روستاییان عضو تعاونی ها شوند اما تاکنون هیچ دولتی نتوانسته سرمایه های مردم را جمع کرده و در کار های تولیدی بکار بگیرد.

رمز نجات کشور احساس نیاز به هم فکری است

وی بیان کرد: رمز نجات کشور احساس نیاز به افکار یکدیگر است و تنها با تعامل و هم اندیشی و احترام به همه مردم می توانیم عزت و عظمت کشور و ملت را حفظ کنیم.

هاشمی گفت: قزوین به عنوان سرشاخه های تاثیرگذار سیاسی کشور که زاییده این خطه هستند و شخصیتهای ارزشمندی که در آن پرورش یافته اند از سرمایه های اجتماعی خوبی برخوردار است و می تواند در بخش تعاونی ها هم موفق و الگو باشد.

هاشمی تصریح کرد: سهم ۱۰ درصدی تعاونی های استان قزوین در تولید راضی کننده نیست و شما می توانید سهم خود را به ۳۵ درصد برسانید زیرا راه بازگشت روستاییان در گرو ارزش تولید در روستاهاست.

وی اضافه کرد: قزوین می تواند سرمایه های کوچک را در قالب تعاونی ها جمع آوری کند و در یک کار شرکت مانند کشت و صنعت بزرگ بکار بندد و سود آن را بین مردم توزیع کند و مجری یک طرح ملی در کشور باشد.

تجارت الکترونیک را توسعه دهید

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور یادآورشد: تجارت الکترونیک می تواند در استان شما پر رنگ شود و با ایجاد یک بارانداز زمینه خرید و فروش اینترنتی را فراهم کنید.

وی اضافه کرد: تعاون روستایی استان قزوین جایگاه خوبی داردوشما می توانید با نوآوری زمینه بازگشت تحصیل کردگان دانشگاهی را به روستا فراهم کنید و به عنوان واسطی سالم بین تولیدکننده و مصرف کننده باشید.

هاشمی اظهارداشت: کشوری که ۵ میلیون تن مرکبات تولید می کند چرا نقش کم رنگی در صادرات این محصولات دارد در حالی که بازاریابی این محصولات می تواند به اقتصاد کشاورزان کمک کند.

معرفی محصولات خود را جدی بگیرید

وی بیان کرد: با معرفی کالای خود در شبکه های مجازی، استفاده از جوانان خوش فکر و متخصص در آی تی، بهره گیری از ظرفیت بانوان در مسئولیتها می توانید ظرفیت های روستایی را شکوفا کنید.

اتحادیه ها باید برنامه محور باشند

هاشمی گفت: اتحادیه های تعاونی باید برنامه محور باشند و از حمایت های دولت که در توسعه پایدار روستایی ارائه می شود استفاده کنند.

۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور اضافه کرد:دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی اختصاص داده که با سود ۴ تا ۶ درصد ارائه می شود و سهم استان قزوین بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است که تعاونی ها می توانند از آن استفاده کنند.

وی اظهارداشت: عصر کنونی ایام نوآوری است و باید در تولید هم ارقامی استفاده کنیم که در کشاورزی تحول ایجاد کنیم و اشتغال پایدار نیز محقق شود.

هاشمی تصریح کرد: تشکل ها می توانند ثروت ایجاد کنند و ما نیز در تعاون روستایی هیچ بخش خدماتی را در اختیار سازمان نگه نخواهیم داشت و همه خدمات را واگذار می کنیم تا تعاونیها به عنوان یک سرمایه اجتماعی ارزشمند تقویت شوند.

وی بیان کرد: می توانیم سیلوها و پتروشیمی ها را به اتحادیه ها و تعاونی های روستایی واگذار کنیم تا اقتصاد کشور شکوفا شود و با رویکردی متفاوت مسئول جریان سازی هستیم که آن را عملیاتی می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا