بانک، بیمه و بورسصنعت و معدن

افزایش ۸ میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد کشور با ۳ میلیارد دلار تامین مالی در۴ سال اخیر

رییس بانک صنعت و معدن اعلام کرد : این بانک ۵ طرح را در حوزه گندله سازی و خطوط نورد مجموعا به ارزش ۳ میلیارد دلار طی ۴ سال گذشته تامین مالی انجام داد که با این اقدام ظرفیت تولید بخش فولاد ۸ میلیون تن اضافه و به ۱۷ میلیون تن می رسد.
به گزارش تولید آنلاین به نقل از شاتا افخمی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرحهای معدنی صندوق بیمه فعالیتهای معدنی و بانک صنعت و معدن افزود : با افزایش این میزان تولید فولاد ، کشورمان از رتبه ۱۴ به رتبه ۱۰ ارتقا می باید.
وی با اعلام حمایت بانک صنعت و معدن از تامین مالی صنایع معدنی به ویژه صنایع پایین دستی در دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد : بانک با تامین مالی طرحهای متوقف و با کمک وزارت صنعت و ایمیدور ، در ۷ طرح فولادی نیز تامین مالی را انجام داد و اکنون خطوط بخش احیای این واحد ها راه اندازی شده یا در حال راه اندازی است.
افخمی اضافه کرد : همچنین در حوزه سرب و روی و مس تامین مالی صورت گرفت و با حمایت از صنایع معدنی به ویژه در بخش متوسط و کوچک به توسعه و فعالیت این واحد ها کمک کردیم.
وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر گفت : در فازاول حد اقل ۱۰۰میلیارد تومان به صنایع کوچک و متوسط معدنی دارای توجیه اقتصادی تسهیلات پرداخت می شود .
افخمی یاد‌آور شد : بانک صنعت و معدن در اقدامات زیر ساختی به ویژه خط آهن ۲ میلیارد دلار حمایت مالی انجام داد ،اکنون LC های آن باز شده و خطوط آهن ظرف ۲ سال اینده درجهت خدمت به اقتصاد و صنعت کشور راه اندازی می شود.
به گفته وی این بانک در بخش نیروگاهی هم تامین مالی ۴۷ درصدی نیروگاهها را با مبلغ ۲ میلیارد دلار انجام داده است.
رییس بانک صنعت و معدن در ادامه اعلام کرد : در حوزه معدنی به ویژه تامین مالی معادن کوچک و متوسط نرخ سود تسهیلات را یک درصد به صورت داوطلبانه کاهش دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا