اقتصادراه و مسکن

اجرای طرح ترافیکی تابستانه از ۲۴ خرداد آغاز می شود

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارتقی مهری در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی افزود: همه دستگاه های امدادی و خدماتی با همکاری و تقویت تجهیزات، امکانات و پایگاه ها برای خدمات دهی به هموطنان و مسافران اقدام خواهند کرد.
وی از اجرای طرح ویژه ترافیکی پلیس همزمان با عید سعید فطر خبر داد و افزود: هماهنگی های لازم در این راستا صورت گرفته و طرح ویژه پلیس راهور در این ایام اجرایی می شود.
وی بیا داشت: همزمان با عید سعید فطر و تعطیلات این ایام شاهد آغاز سفرهای تابستانه هستیم و باید بگویم فصل تابستان پرترددترین فصل سال است و در این میان در ماه شهریور شاهد بیشترین میزان تردد مسافران هستیم. که لازم است اقدامات و هماهنگی های لازم در راستای کاهش سوانح جاده ای صورت بگیرد.
این مقام عالی انتظامی با اشاره به هماهنگی های مطلوب میان دستگاه های امدادی و خدماتی اظهار داشت: در تابستان سال ۹۶ براساس آمار پزشکی قانونی ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در تصادفات جان باختند که بیش از ۷۳ درصد آن در جاده ها و تصادفات برون شهری بوده است.

**وقوع ۶۶ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها

وی با بیان اینکه براساس آمار ۶۶ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد، افزود: باید در این راستا اقدامات پیشگیرانه و لازم صورت بگیرد.
رئیس پلیس راهور ناجا سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو را بیشترین علل تصادفات سال گذشته اعلام کرد و گفت: بیش از ۷۸ درصد از تصادفات به علت این عوامل رخ داده است، بنابراین پلیس بر تخلفات حادثه ساز تمرکز ویژه ای دارد.
این مقام عالی انتظامی یادآور شد: در تابستان سال گذشته بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته به طور میانگین ماهانه هزار و ۳۵۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند که این میزان در ایام تابستان هزار و ۶۴۶ نفر بوده است.
سردار مهری اشاره کرد: در تابستان سال گذشته به طور میانگین روزانه ۵۳ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند و بیشترین آن مربوط به شهریور ماه یعنی حدود هزار و ۷۴۶ نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا